کد خبر: ۵۳۷۵۰
تاریخ انتشار: ۱۷:۴۲ - ۱۲ اسفند ۱۳۹۹ 02 March 2021

وجود 30 هزار مسکن استیجاری در بجنورد

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان شمالی گفت: تنها ۷۲۰ نفر در خراسان شمالی در طرح اقدام ملی پرداخت وجه داشته اند.
به گزارش سازه نیوز به نقل از ایسنا ،عبدالمجید نژاد صفوی، در جلسه دوشنبه‌های توسعه، با اشاره به اینکه ۱۶ هزار و ۴۷۰ نفر در طرح اقدام ملی مسکن در خراسان شمالی ثبت نام کردند، افزود: از این تعداد تنها ۷۲۰ نفر واریزی داشتند که این آمار مورد قبول نیست و تا الان ۱۷ مرتبه برای ثبت نام کنندگان پیامک ارسال شده است که این موضوع باید آسیب شناسی شود.

وی با تاکید بر اینکه مطالبه گری مردم، خراسان شمالی را می‌تواند به استانی مستقل تبدیل کند، تصریح کرد: در حال حاضر ۳۰ هزار واحد استیجاری در استان وجود دارد و این در حالی است که استان گران نیستیم اما تعداد واحدهای استیجاری بسیار بالااست.

نژاد صفوی با اشاره به اینکه طرح مسکن مهر یکی از مترقی ترین تصمیمات بعد از انقلاب اسلامی بود، ادامه داد: کارهای بسیار خوبی در طرح ملی مسکن مهر انجام شد که در برخی مواقع شاهد سوء استفاده هایی از این طرح بودیم اما این طرح جدید بود و به طور قطع در طرح های جدید مشکلاتی وجود خواهد داشت.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان شمالی با تاکید بر اینکه خراسان شمالی دیگر استان نوپا نیست، اظهار کرد: ۱۵ سال از استانی بودن خراسان شمالی می‌گذرد اما همچنان این باور برای مردم و مسئولین استان وجود دارد که استان نوپا هستیم و این موضوع یکی از موانع پیشرفت استان است.

نژاد صفوی با تاکید بر اینکه زیرساخت های حمل و نقل مناسبی در استان وجود ندارد، بیان کرد: تا زمانی که شرایط مناسب برای حضور سرمایه گذار در استان فراهم نشود به طور قطع جذب سرمایه گذار کار دشواری خواهد بود.

وی با تاکید بر اینکه حدود ۴۸ درصد واحدهای مسکونی خراسان شمالی کم دوام هستند، تاکید کرد: اگر بر اساس زمانبندی مشخص، به نتیجه مطلوب نرسیم در چند سال آینده با فاجعه مسکن روبه رو می‌شویم.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان شمالی با اشاره به اینکه بخش اعظمی از افرادی که در طرح اقدام ملی مسکن ثبت نام کردند از دهک‌های چهارم به بالا بودند، ادامه داد: در ساخت مسکن هزار و ۱۵۰ واحدی که در حال انجام است، ۲۰ درصد واحدها بدون پارکینگ و انباری هستند تا بتوانیم هزینه را برای دهک‌های پایین نیز کاهش دهیم.

نژاد صفوی با تاکید بر اینکه تسهیلات و کمک ها برای ساخت و خرید مسکن بر اساس نیازهای استان نیست، تصریح کرد: با توجه به جمعیت کم برخورداری که خراسان شمالی دارد، میزان کمک ها و پرداخت تسهیلات اندک است و باید به این موضوع توجه ویژه‌ای شود.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان شمالی با تأکید بر اینکه در برخی از پروژه ها نگاه های شخصی مسئولین حاکم است، تاکید کرد: باید در مسائل مربوط به مردم و توسعه استان نگاه کلانی حاکم باشد که در حال حاضر در برخی از پروژه ها نگاه های شخصی مانع رشد و توسعه پروژه می‌شود.