کد خبر: ۵۳۷۹۱
تاریخ انتشار: ۱۷:۵۶ - ۱۸ اسفند ۱۳۹۹ 08 March 2021

احداث 1000 مسکن برای محرومین در قم

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان قم گفت: احداث ۱۰۰۰ مسکن محرومین در قم در دست اقدام است.
به گزارش سازه نیوز به نقل از تسنیم، داریوش بلدی در دیدار استاندار قم با نماینده ولی‌فقیه در بنیاد مسکن انقلاب اسلامی اظهار داشت: یکی از اقدامات بنیاد مسکن،مقاوم‌سازی واحدهای مسکونی روستایی است که 50 درصد از واحدهای مسکن روستایی در قم در حال مقاوم‌سازی است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان قم افزود: این امر نتایج خوبی دارد و صدمات در حوادث، کاهش‌یافته است، در حوزه مسکن محرومین نیز طرح‌هایی در دست اقدام است و در قم 1000 مسکن، سهمیه داریم.

وی تصریح کرد: در این طرح، 30 میلیون تومان وام بلاعوض به متقاضیان پرداخت می‌شود هرچند گاهی از سوی بانک‌ها، مقاومت‌هایی انجام می‌شود، اما در برگزاری جلسات با استاندار، پرداخت وام تسهیل شده است.

بلدی بیان کرد: در جریان سیل و بارندگی در سال جاری، تعدادی مسکن در قم و روستاها آسیب دید که مقاوم‌سازی و تعمیر یک هزار و 200 واحد مسکونی شهری و روستایی با پرداخت تسهیلات و وام بلاعوض در دستور کار قرار گرفت.

وی خاطرنشان کرد: یکی از وظایف مهم نیز اجرای طرح هادی در روستاهاست که دراین‌باره تمامی روستاهای بیش از 20 خانوار این طرح اجرایی شده است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان قم گفت: یکی از رویکردهای مهم، صدور سند برای اراضی روستایی است که بسیار زمان‌بر بوده و بخش زیادی به نتیجه رسیده است.

وی عنوان کرد: در طرح اقدام ملی نیز احداث دو هزار و 500 واحد را برعهده‌گرفته‌ایم که روند ساخت‌وساز آغازشده است، دراین‌باره در جهت الحاق زمین و رفع مشکلات 11 هزار نفر از مردم قم در طرح اقدام ملی در بخش امیرکبیر تمهیداتی در حال انجام است.

بلدی تصریح کرد: نوسازی و احیای بافت فرسوده نیز از دیگر اقداماتی است که با همراهی شهرداری در حال انجام است و انتظار می‌رود دیگر دستگاه‌های اجرایی نگاهی ویژه به نوسازی بافت‌های فرسوده داشته باشند.