کد خبر: ۵۳۸۳۰
تاریخ انتشار: ۱۸:۱۵ - ۲۴ اسفند ۱۳۹۹ 14 March 2021

مشکل کمبود سیمان به کرمان رسید

کمبود سیمان در استان کرمان به تشکیل صف‌های طولانی انجامیده و در این میان رد پای محتکران و سودجویان در بازار سیمان به چشم می‌خورد.
به گزارش سازه نیوز به نقل از تسنیم ،کمبود سیمان مدتی است که گریبان بازار کرمان را گرفته و کافی است احتیاج به خرید سیمان پیدا کنی تا با صف‌های طولانی آن مواجه شوی، صف‌های طولانی که نه تنها نارضایتی بسیاری از فعالان حوزه ساخت و ساز و تولیدکنندگان را به دنبال داشته که برای مردم عادی هم مشکل‌ساز شده است.

در این میان مسئولان قطعی گاز صنایع و به تبع آن قطعی گاز کارخانجات سیمان استان برای تأمین نیاز گاز خانگی مطرح کرده و عنوان می‌کنند که برای مدیریت گاز خانگی در 1.5 ماه گذشته مجبور شدیم که صنایع را در لیست تعطیلی قرار دهیم و این تعطیلی‌ها باعث شد که برخی واحدهای صنعتی از جمله سیمان در فرایند تولید دچار مشکل شوند؛ مشکلی که امروز اثر آن را در بازار شاهد هستیم.

به هر حال این روزها کمبود سیمان بر ساخت‌وسازها در کرمان سایه انداخته و عده‌ای وجود محتکران و سودجویان را دلیل تشدید این شرایط می‌دانند تا عده‌ای فرصت طلب بتوانند در این آشفته بازار سیمان را هر قیمتی که می‌خواهند به دست مصرف‌کنندگان برسانند.

مهدی حسینی‌نژاد مدیرکل صنعت‌، معدن و تجارت استان کرمان با اشاره به مشکل کمبود سیمان در استان کرمان اظهار داشت: این مشکل کشوری بوده تنها مربوط به استان کرمان نیست.

وی با بیان اینکه در یک ماه و نیم گذشته برای کمک به حوزه گرمایش خانگی، صنایع استان با اولویت‌‌بندی در لیست قطع گاز قرار گرفتند تا بتوانیم مصرف گاز استان را مدیریت کرد و نیاز استان تأمین شود گفت: این مسئله به تعطیلی و قطع فرآیند تولید در برخی از کارخانجات استان از جمله سیمان منجر شد.

مدیرکل صنعت‌، معدن و تجارت استان کرمان با اشاره به اینکه در استان کرمان سه کارخانه سیمان داریم افزود: نتیجه قطعی گاز کارخانجات و خارج شدن آنها از چرخه تولید را امروز شاهد هستیم.

وی به از چرخه تولید خارج شدن کارخانه سیمان هرمزگان نیز اشاره کرد و گفت: این مسئله مشکلات کمبود سیمان در استان‌های جنوبی کشور را تشدید کرد.

حسینی‌نژاد با بیان اینکه در جلسه ستاد تنظیم بازار استان مصوب شد تا اولویت با عاملین توزیع و افراد و پروژه‌هایی باشد که در حال کار عملیاتی هستند ادامه داد: در نشستی با مسئولان سه کارخانه سیمان در استان داشتیم مقرر شد تا توزیع آنها حتماً در استان انجام شود.

وی با اشاره به اینکه برخی کارخانجات ما که به دیگر کشورها صادرات سیمان داشتند که برای تأمین نیاز استان این صادرات متوقف شده است گفت: تولید و توزیع سیمان در استان کرمان به صورت توسط بازرسان ما در کارخانه‌ها رصد می‌شود.

مدیرکل صنعت‌، معدن و تجارت استان کرمان با اشاره به اینکه مشکلاتی در شبکه توزیع سیمان داریم و کسانی هم هستند که از این شرایط سوء استفاده می‌کنند افزود: از مردم درخواست داریم اگر به مواردی از احتکار یا گرانفروشی برخورد کردند موارد را بلافاصله اطلاع دهند تا با سوءاستفاده کنندگان برخورد شود.

وی با عنوان اینکه در روزهای گذشته بالغ بر 10 پرونده در این ارتباط تشکیل و به تعزیرات حکومتی جهت برخورد قانونی فرستاده شده است تصریح کرد: با قدرت با کسانی که قصد سوء از شرایط کنونی را استفاده دارند برخورد می‌کنیم.