کد خبر: ۵۳۸۴۴
تاریخ انتشار: ۱۸:۳۶ - ۲۴ اسفند ۱۳۹۹ 14 March 2021

آغاز واکسیناسیون کرونا برای بیماران دیالیزی خوزستان

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز از آغاز واکسیناسیون کرونا برای بیماران دیالیزی خوزستان خبر داد.

به گزارش سازه نیوز به نقل از ایسنا،دکتر فرهاد ابول‌نژادیان در حاشیه آغاز واکسیناسیون کرونا برای بیماران دیالیزی خوزستان که امروز (۲۴ اسفندماه) در بخش دیالیز بیمارستان گلستان اهواز انجام شد، اظهار کرد: خوشبختانه با حمایت‌های انجام‌شده، توانستیم امروز واکسیناسیون بیماران دیالیزی که یکی از گروه‌های پر خطر خوزستان هستند را انجام دهیم.

به گزارش ایسنا، وی افزود: در حال تلاش هستیم تزریق واکسن برای حدود یک هزار و ۵۰۰ بیمار دیالیزی خوزستان در دو سه روز آینده انجام شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: بیماران دیالیزی در طول هفته دو تا سه بار به بخش دیالیز مراجعه می‌کنند و خوزستان نخستین استانی است که واکسیناسیون این بیماران را آغار کرده است. امیدواریم در این هفته واکسیناسیون دو سه گروه پرخطر دیگر را نیز آغاز کنیم.

ابول‌نژادیان بیان کرد: برای داشتن جامعه ایمن باید واکسیناسیون ادامه یابد و تمام تلاش ما در راستای افزایش تعداد افراد واکسینه استان خوزستان است.

وی با اشاره به وضعیت قرمز و شیوع گسترده کرونا در خوزستان ادامه داد: در حال حاضر خوزستان درگیر کووید - ۱۹ است و در کنار مدیریت آن، نیازمند همکاری و همراهی بیشتر مردم برای کنترل پیک سوم هستیم. یکی از اقدامات موثر و راهبردی برای مدیریت بیماری، واکسیناسیون مردم است که در ابتدا، واکسیناسیون کادر بهداشت و درمان آغاز شده و ادامه دارد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز با بیان اینکه حدود ۱۰ هزار بیمار خاص در خوزستان وجود دارد، افزود: واکسیناسیون جانبازان بالای ۵۰ درصد و شیمیایی و ساکنان سرای سالمندان خوزستان انجام شده است. امیدواریم در روزهای آینده بیماران هموفیلی، تالاسمی، ام‌اس و پیوند اعضا یا پیوند مغز استخوان نیز واکسن کرونا را دریافت کنند.