کد خبر: ۵۳۸۴۶
تاریخ انتشار: ۱۸:۳۶ - ۲۴ اسفند ۱۳۹۹ 14 March 2021

برنامه‌ریزی برای جداسازی ۷۰ درصد بیماران ناشناخته خوزستان در یک هفته

رئیس بسیج جامعه پزشکی از برنامه‌ریزی برای شناسایی و جداسازی ۷۰ درصد بیماران ناشناخته استان خوزستان در مدت یک هفته پیش رو در تشدید طرح بیماریابی شهید سلیمانی خبر داد.

به گزارش سازه نیوز به نقل از ایسنا، دکتر محمد صادقی در نشست ستاد استانی مدیریت کرونا که شنبه شب در استانداری خوزستان برگزار شد، اظهار کرد: سعی کرده‌ایم همه اصول علمی در طرح بیماریابی شهید سلیمانی رعایت شود؛ ساده‌ترین، ارزان‌ترین، کم‌خطرترین و سریع‌ترین راه برای انجام اقدامات، همین اصولی است که در این طرح دیده شده‌اند تا زنجیره بیماری قطع شود.

وی افزود: بیماریابی و جداسازی بیمار و به حداقل رساندن تماس بیمار با دیگر افراد، اصل کار در اپیدمی است که در مرحله اول طرح، همکاری خوبی بین دانشگاه‌ها و دانشکده‌های علوم پزشکی و بسیجیان سراسر کشور انجام شد.

صادقی افزود: در خوزستان با وجود اینکه روزانه صدها نفر بستری می‌شدند و بیش از ۴۰ نفر فوت می‌کردند؛ با این هماهنگی و هم‌افزایی، بسیار زود به نتیجه خوبی رسیدیم.

رئیس بسیج جامعه پزشکی گفت: در حال حاضر بنا است همان کار با بسیج و دانشگاه، به صورت هماهنگ و همدل انجام شود. در تشدید طرح، بیماریابی دو سه تغییر نسبتا جدی دارد؛ کار کاملا عملیاتی و رزمایشی است یعنی با رهگیری، موارد تماس دو تا سه برابر مواردی که روزانه شناسایی می‌شوند، شناسایی خواهند شد.

صادقی ادامه داد: حمایت استانی از این طرح باید تقویت شود. حضور و مشارکت همه اقشار در اجرای این طرح نیز در این مرحله در برنامه است تا در مدت کمتر از یک هفته، بیماران شناسایی و جداسازی شوند.

وی بیان کرد: امیدواریم حداقل ۷۰ درصد بیماران ناشناخته را در این هفته شناسایی و جداسازی کنیم و اوایل نوروز کل خوزستان را از فاز قرمز خارج کنیم و به مردم عیدی خوبی دهیم.