کد خبر: ۵۳۸۵۸
تاریخ انتشار: ۰۱:۲۹ - ۰۵ فروردين ۱۴۰۰ 25 March 2021
دعوت از دولت سیزدهم برای سفر به مازندران؛

استانی با جاذبه‌های کم‌نظیر گردشگری چشم انتظار وزیری خوش‌قدم

گردشگری نگارستان ایران، در شرایطی که گرفتار مشکلات ریز و درشت بسیار است، منتظر سفر وزیر خوش قدم و سبک پا میراث فرهنگی دولت سیزدهم است تا اقتصاد این بخش را سامان بخشد.


سازه نیوز ؛ گردشگری نگارستان ایران، در شرایطی که گرفتار مشکلات ریز و درشت بسیار است، منتظر سفر وزیر خوش قدم و سبک پا میراث فرهنگی دولت سیزدهم است تا اقتصاد ۱۲ دولت گذشت، زمانی گردشگری برای خودش سازمان بود و تحت لوای دیگر بخش‌ها و بعدها چند سازمان در سازمانی موسوم به میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری تلفیق شدند و حدود یکسالی است که این سازمان خود وزارتخانه شده است.

در شرایط کرونایی و سخت این روزها بیش از همیشه چشم انتظار سفر وزیر میراث فرهنگی دولت سیزدهم هستیم، اگرچه کرونا، محدودیت‌هایی ایجاد کرده اما سفر وی بیش از دیگر اعضای کابینه، گردشگری کرونا زده و ورشکسته مازندران را خوشحال می‌کند.

محرومیتی که زیر برگ‌های سبز موج می‌زند

گردشگری بیمار مازندران خود را برای طبیب و مسافری مهیا می‌کند که مرحم دردهایش باشد. از محورهای ورودی مازندران که به استقبالش برویم، خودروهای لوکس با شیشه‌های دودی و عینک دودی که بر چشمان وزیر است، جاذبه‌های مازندران را چشم نواز نشان می‌دهد. اما واقعیت این است که زیر برگ‌های سبز جنگل‌هایی که در ورای آن ویلاهای چندطبقه در حال ساخت است، محرومیت موج می‌زند.



در ابتدای سال ۱۴۰۰، از وزیر دولت آینده و میراث فرهنگی دعوت می‌کنیم تا با سفر به استان، پای دردها و رنج‌های فعالان گردشگری مازندران بنشیند، فعالانی که طی سال‌های گذشته و به ویژه سال کرونا زده ۹۹، با سیلی صورتشان را سرخ کردند و برخی هم از گردونه حذف شدند.

آقای وزیر از ترافیک جاده‌های ورودی مازندران اعصابش خرد شده، که یکی از اهالی مرزن آباد نامه به دست خود را به مدیر پایین دست می‌رساند و می‌گوید: دل اهالی از این ترافیک پایان هفته و تعطیلات خون است و اهالی منطقه در ایام پرتردد و ترافیک در خانه‌هایشان حبس می‌شوند و تاوان می‌دهند.

وزیر متأسف می‌شود، می‌گوید برای همه چیز برنامه داریم، حل می‌کنیم، ترافیک جاده‌ها را روان و خلوت می‌کنیم و امید را دوباره بر می‌گردانیم، صدای سوت و کف زدن‌ها بلند می‌شود و آقای وزیر خوشحال از وعده‌ها، پای سخن فعالان گردشگری می‌نشیند.

عدم تأمین زیرساخت و نقص در صنعت حمل و نقل مازندران از جمله مسائلی است که وزیر آینده میراث فرهنگی باید به آن توجه اساسی داشته باشد.

ایوب فلاح نژاد رئیس کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی مازندران در گفتگو با خبرنگار مهر به انتظاراتش از وزیر آینده اشاره می‌کند و می‌گوید: صنعت گردشگری چندین فاکتور دارد که اگر درست در جایش قرار گیرد، مشکلات حل می‌شود