کد خبر: ۵۳۸۸۰
تاریخ انتشار: ۱۳:۰۱ - ۱۵ فروردين ۱۴۰۰ 04 April 2021

تشریح آخرین وضعیت منطقه زلزله زده پادنا

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان آخرین وضعیت بازسازی منطقه زلزله زده پادنا را تشریح کرد.
به گزارش سازه نیوز به نقل از ایرنا، منصور شیشه فروش با اشاره به آخرین وضعیت منازل مسکونی آسیب دیده در زلزله ۲۹ بهمن سال گذشته در منطقه پادنا اظهار داشت: در مجموع ۵۷۲ واحد مسکونی نیازمند بهسازی و بازسازی بود که به سازمان مدیریت بحران برای جذب اعتبار معرفی شد.

وی با بیان اینکه از این تعداد ۲۱۷ واحد نیاز به احداث و ۳۵۵ واحد نیاز به تعمیرات داشت، ادامه داد: ۴۱۸ واحد در مناطق روستایی و ۱۵۴ واحد در مناطق شهری بود.

تخصیص ۵۸ میلیارد تومان اعتبار برای بازسازی منطقه زلزله زده پادنا

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با بیان اینکه ۵۸ میلیارد تومان تسهیلات بانکی و کمک بلاعوض برای بازسازی این مناطق به بنیاد مسکن انقلاب اسلامی واگذار شد، ادامه داد: از اسفند ماه تاکنون ۱۹ واحد مسکونی آوار برداری شده و ۱۵۲ واحد مسکونی برای دریافت تسهیلات بازسازی به بانک معرفی شد.

وی با بیان اینکه تشکیل پرونده برای ۲۰۲ واحد بازسازی و ۲۳۲ واحد تعمیری انجام شده است، ابراز داشت: کارشناسی لازم انجام شده، نقشه‌ها تهیه شده است و همه اقدامات در دستور کار است.

شیشه فروش با بیان اینکه پنج میلیارد تومان برای بهسازی تأسیسات شهری و روستایی نیز پرداخت شده است، ادامه داد: روند بازسازی این منطقه با پیشرفت ۲۵ درصدی رو به رو بوده است.

۵۹ هزار واحد مسکونی در اصفهان بازسازی و بهسازی شد


وی با بیان اینکه ۵۹ هزار واحد مسکونی در شهرهای کمتر از ۲۰ هزار نفر و روستاهای استان اصفهان بهسازی و بازسازی شده است، اضافه کرد: برای این امر وام کم بهره به مالکان پرداخت شده است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با بیان اینکه اعتبار استان اصفهان برای بازسازی و بهسازی استان اصفهان پنج هزار میلیارد تومان بود، گفت‌: تاکنون این اعتبار برای هشت هزار و ۸۸۰ واحد مسکونی در نظر گرفته شده است و مراحل اجرایی چهار هزار و ۴۳۰ واحد در حال انجام است.