کد خبر: ۵۳۸۸۹
تاریخ انتشار: ۱۶:۳۴ - ۱۵ فروردين ۱۴۰۰ 04 April 2021

تلاطم امواج در آب‌های جنوبی کشور

کارشناس سازمان هواشناسی از بارش باران به همراه رعدوبرق و وزش باد شدید با کاهش دما در مناطقی از شمال شرق کشور خبر داد.

به گزارش سازه نیوز به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی،امین‌حسین نقشینه، کارشناس سازمان هواشناسی تشریح وضعیت آب‌وهوای کشور پرداخت و اظهار کرد: امروز برای مناطقی از شمال‌شرق کشور؛ خراسان رضوی، خراسان شمالی، گلستان، مازندران، شمال سمنان و ارتفاعات شمال شرقی استان تهران بارش باران و رعدوبرق و وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود.

وی گفت: در ۲۴ ساعت آینده، در شرق و جنوب شرق کشور وزش باد شدید رخ خواهد داد که می‌تواند در برخی از نقاط همراه با خیزش گردوخاک باشد.

 نقشینه تأکید کرد: امروز در شمال شرق کشور شاهد کاهش دمای ۱۰ تا ۱۵ درجه‌ای خواهیم بود و تا سه‌شنبه نیز در شرق و جنوب شرق کشور دما ۸ تا ۱۲ درجه کاسته خواهد شد.

کارشناس سازمان هواشناسی عنوان کرد: تا آخر هفته به تدریج در سواحل دریای خزر و اردبیل افزایش دما را خواهیم داشت که بین ۱۰ تا ۱۵ درجه پیش‌بینی می‌شود.

 وی گفت: فردا بارش پراکنده را در بخش‌های شمالی خراسان رضوی و ارتفاعات شرق البرز شاهد خواهیم بود؛ اما از فردا تا آخر هفته در اکثر مناطق کشور، روند تدریجی افزایش دما رخ می‌دهد که تا چهارشنبه جوی پایدار در بیشتر مناطق کشور را شاهد هستیم.

نقشینه عنوان کرد: پنجشنبه بعدازظهر، سامانه بارشی باعث بارش‌های پراکنده در غرب کشور خواهد شد و جمعه نیز در بخش‌هایی از نیمه غربی کشور احتمال بارش پراکنده باران وجود دارد.

وی اظهار کرد: طی سه روز آینده خلیج‌فارس و تنگه هرمز و فردا و پس فردا دریای عمان مواج و متلاطم می‌شوند.

نقشینه درباره وضعیت آب‌وهوای تهران گفت: برای تهران پیش‌بینی می‌شود که طی سه روز آینده آسمان صاف تا کمی ابری باشد و وزش باد را شاهد باشیم که این موضوع باعث می‌شود تا هوای پایتخت در شرایط ناسالم قرار داشته باشد.