کد خبر: ۵۳۹۳۸
تاریخ انتشار: ۱۸:۰۰ - ۱۷ فروردين ۱۴۰۰ 06 April 2021

باید در خوزستان حواس‌مان به کرونای برزیلی باشد

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز با اشاره به خطر بروز کرونای برزیلی در خوزستان، گفت: حتی اگر احتمال انتقال کرونای برزیلی کم باشد، باید حواس‌مان باشد زیرا هر چه جلوتر می‌رویم این واریانت‌ها خطرناک‌تر می‌شوند.

به گزارش سازه نیوز به نقل از ایسنا، دکتر سیدمحمد علوی در نشست قرارگاه نظارتی و عملیاتی ستاد استانی مدیریت کرونا که امروز (۱۷ فروردین‌ماه) در استانداری خوزستان برگزار شد، اظهار کرد: مشکلی که اکنون داریم در زمینه کشتی‌های برزیلی است. خطر انتقال کرونای برزیلی یک احتمال است و نباید از یک سوراخ دو بار گزیده شویم. از طریق مرز، شاهد ورود واریانت انگلیسی به خوزستان بودیم بنابراین باید حواس‌مان به کرونای برزیلی باشد حتی اگر احتمال ورود آن ناچیز باشد.

وی افزود: ما در خوزستان مرز دریایی داریم و کشتی‌های متعددی از کشورهای مختلف وارد این منطقه می‌شوند بنابراین باید مقررات بین المللی بهداشت رعایت شود. نخستین کار در این زمینه این است که اصلا اجازه داده نشود خدمه کشتی‌های برزیلی وارد بندرگاه شوند.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: عنوان می‌شود که واریانت برزیلی تازه کشف شده است؛ هر چند این واریانت، تازه شناسایی شده اما شاید از قبل وجود داشته است. از سوی دیگر، امکاناتی برای تشخیص اینکه سوش برزیلی است یا خیر، نداریم بنابراین احتیاط، شرط عقل است.

علوی ادامه داد: دومین اقدام در این خصوص این است که نمونه موارد مشکوک گرفته شود و خودمان یا در تهران آزمایش کنیم. همچنین کسانی که به اجبار می‌خواهند از طریق این کشتی‌ها وارد کشور شوند، باید دو هفته قرنطینه شوند. بازرسی‌ها نیز باید با حفاظت کامل انجام شود.

وی تصریح کرد: حتی اگر احتمال انتقال کرونای برزیلی کم باشد، باید حواس‌مان باشد زیرا هر چه جلوتر می‌رویم این واریانت‌ها خطرناک‌تر می‌شوند.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز بیان کرد: اگر این مقررات بین‌المللی بهداشتی رعایت شوند، صدمه‌ای نمی‌بینیم و اوضاع را بهتر رصد می‌کنیم.

وی در خصوص برگزاری آزمون استخدامی پتروشیمی ماهشهر، بیان کرد: برگزاری آزمون با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و با نظارت نیروهای بهداشت محیط مانعی ندارد.