کد خبر: ۵۳۹۴۱
تاریخ انتشار: ۱۲:۰۷ - ۱۸ فروردين ۱۴۰۰ 07 April 2021

تکمیل طرح مسکن ملی طی برنامه دو ساله

مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان گفت: واحدهای طرح اقدام ملی مسکن طی برنامه دو ساله تکمیل می‌شود.
به گزارش سازه نیوز به نقل از ایسنا، مسعود بیات‌منش در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: احداث ۱۴ هزار و ۶۰۰ واحد مسکن در قالب طرح اقدام ملی تولید و عرضه مسکن در استان زنجان نهایی شده که ۱۳ هزار و ۵۰۰ واحد آن مربوط به شهر زنجان است.

وی با اشاره به اینکه در قالب برنامه‌ زمان‌بندی ‌شده، ۹۰۰۰ واحد از این پروژه‌ها پیمان‌سپاری شده است، عنوان کرد: این پروژه‌ها پیشرفت فیزیکی متفاوتی دارد و برخی از آن‌ها در مرحله فنداسیون هستند و تعدادی به اجرای سقف پنجم رسیده‌اند و تعدادی از واحدها نیز تا شهریورماه تکمیل می‌شود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان ادامه داد: برای ۱۰ هزار و ۷۵۰ واحد نیز تخصیص پروژه انجام شده است. یعنی زمین مورد نظر اختصاص یافته، قرعه‌کشی انجام شده و واریز وجه توسط متقاضیان صورت گرفته است و با تلاش ویژه همکاران، سعی داریم پروژه‌ها را طبق برنامه زمان‌بندی به سرانجام برسانیم و برای ۴۰۰۰ واحد باقی‌مانده نیز به زودی تخصیص پروژه اتفاق می‌افتد.

وی با بیان اینکه بیش از ۷۰۰ واحد از این پروژه‌ها با همکاری ستاد اجرایی فرمان امام خمینی (ره) احداث می‌شود، تصریح کرد: ۲۴۰ واحد از این مسکن‌ها تا پایان شهریورماه در اختیار متقاضیان قرار خواهد گرفت. برنامه احداث مسکن‌های طرح اقدام ملی دو ساله است و تا پایان سال ۱۴۰۱ همه واحدهایی که ساخت آن‌ها آغاز شده، تحویل داده می‌شود.

این مسئول به همکاری مردم در واریز بموقع وجه تاکید کرد و گفت: کیفیت پروژه‌ها خوب است و تلاش شده تا واحدها با بالاترین کیفیت ساخته شود و محل‌هایی برای استقرار انتخاب شده که آخرین استانداردهای شهرسازی را داشته باشد و مردم از خدمات زیربنایی و روبنایی مناسب بهره‌مند شوند.

بیات‌منش با اشاره به اینکه ۵ تا ۱۰ درصد پروژه‌ها به اقشار کم‌درآمد اختصاص خواهد یافت، خاطرنشان کرد: مکاتبات لازم با کمیته امداد و بهزیستی و نیز سایر نهادهای حمایتی برای شناسایی دهک‌های یک تا سه فاقد مسکن انجام شده و اقدامات لازم برای تامین مسکن این اقشار را انجام خواهیم داد.