کد خبر: ۵۳۹۴۹
تاریخ انتشار: ۱۲:۰۷ - ۱۸ فروردين ۱۴۰۰ 07 April 2021

زلزله مریوان چه خسارت هایی داشت

مدیرکل مدیریت بحران استانداری کردستان گفت: زلزله ۵.۳ ریشتری شامگاه سه‌شنبه در مریوان، به واحدهای مسکونی در ۲۳ روستای این شهرستان خسارت وارد کرد.
به گزارش سازه نیوز به نقل از ایرنا،محمد فلاحی اظهار داشت: دیشب پس از وقوع زلزله، تیم‌های ارزیاب هلال احمر و دیگر دستگاه‌های مسوول، به منطقه اعزام شدند و در بررسی‌های اولیه، خسارت به ۲۹۷ واحد مسکونی در ۲۳ روستای مریوان گزارش داده شد.

وی با بیان اینکه ۱۸ واحد مسکونی بین ۳۰ تا ۶۰ درصد خسارت دیده است، افزود: امروز تیم‌های ارزیاب بنیاد مسکن انقلاب اسلامی نیز برای ارزیابی خسارات وارده و جبران آن به منطقه اعزام می‌شوند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری کردستان یادآور شد: در زمین‌لرزه شامگاه سه‌شنبه، ۹ نفر بر اثر ترس و هنگام خروج از منزل، دچار مصدومیت و به صورت سرپایی درمان شدند.

فلاحی با بیان اینکه در روستاهای نقطه صفر مرزی بخش ننور بانه ترک خوردگی منازل گزارش شده است، تاکید کرد: مردم خبرهای مربوط به زلزله را از رسانه‌های رسمی پیگیری کنند و به شایعات در فضای مجازی توجه نکنند.

 ساعت ۱۹ و ۴۲ دقیقه و ۲۳ ثانیه شامگاه سه‌شنبه زلزله‌ای با قدرت ۵.۳ ریشتر، مرز عراق و استان کردستان، حوالی مریوان و در عمق ۱۰ کیلومتری زمین روی داد.

این زلزله در ۲۴ کیلومتری مریوان، ۲۷ کیلومتری چناره و ۲۸ کیلومتری بوئین سفلی، ۹۸ کیلومتری سنندج روی داد و مردم شهرهای سنندج، سروآباد، سقز، بانه و دیواندره نیز آن را احساس کردند.

زلزله مریوان ۲ پس لرزه نیز به دنبال داشت که بزرگترین آن ۳.۸ ریشتر قدرت داشت.

مریوان در ۱۳۵ کیلومتری غرب سنندج مرکز استان کردستان واقع شده است.