کد خبر: ۵۳۹۷۵
تاریخ انتشار: ۱۴:۴۲ - ۲۲ فروردين ۱۴۰۰ 11 April 2021

آغاز احداث 405 واحد مسکونی در چابهار

معاون مسکن شهری بنیاد مسکن گفت: ساماندهی و احداث واحد مسکونی برای حدود هشت هزار خانوار ساکن در بافت حاشیه‌ای و سکونتگاه‌های غیررسمی در برنامه بنیاد مسکن قرار گرفت.
به گزارش سازه نیوز به نقل از ایرنا،جواد حق‌شناس، با اشاره به اینکه برنامه بنیاد برای ساماندهی بافت حاشیه‌ای و سکونتگاه‌های غیررسمی چابهار، هفت هزار و ۸۵۸ خانوار است، اظهار کرد: تاکنون از بیش از هفت هزار خانواری که در برنامه ساماندهی قرار دارند، ۲ هزار و ۱۱۵ نفر برای دریافت پروانه معرفی شدند. از این تعداد ۴۰۸ مورد موفق به دریافت پروانه ساخت شدند.

وی افزود: ۴۰۵ مورد نیز ساخت را آغاز کرده‌اند که ۲۰۰ واحد مسکونی که در برنامه ساخت قرار دارند از پیشرفت عملیاتی وارد پیشرفت فیزیکی شده‌اند.

معاون بنیاد مسکن توضیح داد: بنیاد مسکن در چابهار یک و نیم میلیون مترمربع آماده‌سازی زمین انجام داده است. همچنین، با تلاش بنیاد مسکن پنج هزار مترمربع مصالح وارد محیط شده و سه هزار و ۷۰۰ مترمربع جوی و جدول و ۵۷ هزار مترمربع آسفالت اجرا شده است. با اهالی شرط گذاشته‌ایم که چنانچه هر خانوار ساکن در آن محلات، یک نهال درخت در منطقه بکارند، آسفالت را نیز به طور کامل انجام بدهیم.

حق شناس ادامه داد: تجهیز یک پارک محله‌ای در مناطق حاشیه‌ای چابهار و آماده‌سازی پارک محله‌ای دیگر برای استفاده ساکنان توسط بنیاد مسکن، در حال اجراست.