کد خبر: ۵۳۹۹۲
تاریخ انتشار: ۱۷:۰۰ - ۲۲ فروردين ۱۴۰۰ 11 April 2021

حل مشکلات آب فاز دوم طرح ۵۵۰ هزار هکتاری در خوزستان

نماینده مسجدسلیمان در مجلس گفت: عزمی جدی در سطح استان خوزستان و کشور برای حل مشکلات تخصیص آب فاز دوم طرح ۵۵۰ هزار هکتاری مقام معظم رهبری به وجود آمده است و امیدواریم با اجرای آن، درصد زیادی از مشکلات منطقه به ویژه بیکاری رفع شود. علیرضا ورناصری در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به برگزاری جلسه مشترک اخیر با برخی از اعضای کمیسیون کشاورزی مجلس در خوزستان اظهار کرد: وزیر نیرو در اجرای برنامه ششم توسعه در سال ۹۶ مکلف بود برای تامین آب فاز دوم طرح ۵۵۰ هزار هکتاری مقام معظم رهبری اقدام کند اما چنین مساله‌ای رخ نداد. وی افزود: از ابتدای مجلس یازدهم پیگیر مساله آب بوده‌ایم زیرا حیات خوزستان به آب وصل است و باید به مساله آب خوزستان نگاه ویژه‌ای شود. نماینده مسجدسلیمان در مجلس شورای اسلامی گفت: در بازدیدی که اعضای کمیسیون کشاورزی مجلس از شهرهای شمالی خوزستان در بحث آب داشتند، قصور دستگاه‌های اجرایی به ویژه وزارت نیرو در اجرای وظایف محرز شد. ورناصری گفت: این اعضا با حضور در شهرهای شمالی خوزستان از جمله مسجدسلیمان، لالی، هفتکل و اندیکا وضعیت اراضی کشاورزی آبی و دیم، وضعیت آبی این شهرها و همچنین مشکلات مردم را از نزدیک مشاهده کردند. جمع‌بندی‌های خوبی در این زمینه انجام شده و دستاوردهای خوبی برای استان و به ویژه شهرهای شمالی خوزستان پس از این سفر پیش‌بینی می‌کنم. وی افزود: عزمی جدی در سطح استان خوزستان و کشور برای حل مشکلات تخصیص آب فاز دوم طرح ۵۵۰ هزار هکتاری مقام معظم رهبری به وجود آمده است و امیدواریم با اجرای آن، درصد زیادی از مشکلات منطقه به ویژه بیکاری رفع شود.

گزارش سازه نیوز به نقل از ایسنا ،نماینده مسجدسلیمان در مجلس گفت: عزمی جدی در سطح استان خوزستان و کشور برای حل مشکلات تخصیص آب فاز دوم طرح ۵۵۰ هزار هکتاری مقام معظم رهبری به وجود آمده است و امیدواریم با اجرای آن، درصد زیادی از مشکلات منطقه به ویژه بیکاری رفع شود.

علیرضا ورناصری با اشاره به برگزاری جلسه مشترک اخیر با برخی از اعضای کمیسیون کشاورزی مجلس در خوزستان اظهار کرد: وزیر نیرو در اجرای برنامه ششم توسعه در سال ۹۶ مکلف بود برای تامین آب فاز دوم طرح ۵۵۰ هزار هکتاری مقام معظم رهبری اقدام کند اما چنین مساله‌ای رخ نداد.

وی افزود: از ابتدای مجلس یازدهم پیگیر مساله آب بوده‌ایم زیرا حیات خوزستان به آب وصل است و باید به مساله آب خوزستان نگاه ویژه‌ای شود.

نماینده مسجدسلیمان در مجلس شورای اسلامی گفت: در بازدیدی که اعضای کمیسیون کشاورزی مجلس از شهرهای شمالی خوزستان در بحث آب داشتند، قصور دستگاه‌های اجرایی به ویژه وزارت نیرو در اجرای وظایف محرز شد.

ورناصری گفت: این اعضا با حضور در شهرهای شمالی خوزستان از جمله مسجدسلیمان، لالی، هفتکل و اندیکا وضعیت اراضی کشاورزی آبی و دیم، وضعیت آبی این شهرها و همچنین مشکلات مردم را از نزدیک مشاهده کردند. جمع‌بندی‌های خوبی در این زمینه انجام شده و دستاوردهای خوبی برای استان و به ویژه شهرهای شمالی خوزستان پس از این سفر پیش‌بینی می‌کنم.

وی افزود: عزمی جدی در سطح استان خوزستان و کشور برای حل مشکلات تخصیص آب فاز دوم طرح ۵۵۰ هزار هکتاری مقام معظم رهبری به وجود آمده است و امیدواریم با اجرای آن، درصد زیادی از مشکلات منطقه به ویژه بیکاری رفع شود.