کد خبر: ۵۴۱۲۹
تاریخ انتشار: ۱۵:۳۰ - ۳۱ فروردين ۱۴۰۰ 20 April 2021

مقاوم‌سازی مسکن روستایی در اصفهان

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان اصفهان گفت: تاکنون افزون بر ۸۹ هزار واحد مسکونی روستایی در این استان با تسهیلات بانکی پنج درصد مقاوم‌سازی شده است.
به گزارش سازه نیوز به نقل از ایرنا،غلامحسین خانی افزود: سهمیه مقاوم‌سازی سال گذشته اصفهان ۹ هزار واحد بود که با پرداخت تسهیلات مورد نیاز از سوی بانک‌های عامل اجرایی و تلاش شده سه هزار واحد ۴۰ تا ۶۰ مترمربعی با پرداخت ۵۰ میلیون تومان تسهیلات کم‌بهره و ۳۰ میلیون تومان بلاعوض تکمیل و تحویل متقاضیان شود.

وی درباره میزان سهمیه مقاوم‌سازی سال ۱۴۰۰ استان اصفهان اظهارداشت: امسال افزون بر ۱۰ هزار واحد مسکونی در نظر گرفته شده و پیگیر قطعی شدن آن هستیم.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی اصفهان با بیان اینکه ۹۳۵ روستای بالای ۲۰ خانوار استان دارای طرح هادی هستند، ادامه داد: با اعتبارات سال ۹۹، طرح هادی در ۷۳۵ روستا در حال اجرا است و تا پایان تیر امسال به پایان می‌رسد و این طرح تاکنون در ۸۰۰ روستا نیز بازنگری شده است.

خانی درباره سهمیه قیر رایگان اصفهان افزود: نزدیک به ۳۱ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان سهمیه در اختیار استان قرار دارد که قراردادهای آن‌ با پیمانکاران در حال انعقاد است و تا پایان خرداد سال جاری تحویل مردم می‌شود.

وی در رابطه با مسکن محرومان خاطر نشان کرد: طبق مصوبه سال ۹۹ و هماهنگی و مساعدت دولت، در سفر تابستان سال گذشته محمدباقر نوبخت معاون رییس جمهوری و رییس سازمان برنامه و بودجه به اصفهان سه هزار واحد سهمیه استان به بنیاد مسکن واگذار شد که برای هر واحد ۳۰ میلیون تومان بالاعوض پرداخت می‌شود.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی اصفهان با اشاره به نام‌نویسی ۱۱ هزار نفر در طرح مسکن محرومان اظهارداشت: با پالایش انجام شده، سه هزار نفر با اخذ پروانه ساخت و انعقاد قرارداد با بانک عامل، تسهیلات کم‌بهره دریافت کردند و تا پایان تیر امسال تکمیل و تحویل متقاضان می‌شود.

خانی میزان تسهیلات سال ۹۹ پرداختی به هر واحد را ۵۰ میلیون تومان با بهره پنج درصد اعلام ‌و اضافه کرد: بقیه کارمزد بانکی را دولت پرداخت می‌کند و برای سال جاری با افزایش اعتبار بهسازی، افراد می‌توانند تسهیلات بیشتری دریافت کنند.

وی درباره سنددار کردن واحدهای مسکونی روستایی و شهرهای زیر ۲۵ هزار خانوار گفت: تاکنون ۲۵ هزار واحد مسکونی در این شهرها و روستاها در اصفهان سند دارشدند و هفت تا هشت درصد باقیمانده نیز در دستور کار قرار دارد.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان اصفهان در ادامه به تعداد واحدهایی که در سال جاری سنددار خواهند شد اشاره و افزود: در برنامه سال جاری ۱۱ هزار واحد روستایی پیش‌بینی شده که با حضور و همکاری مالکان و اداره ثبت اسناد و املاک این واحدها سنددار خواهند شد.

استان افزون‌ بر پنج میلیون نفری اصفهان دارای ۱۰۸ شهر و یکهزار و ۹۳۴ روستا و آبادی است.