کد خبر: ۵۴۱۶۸
تاریخ انتشار: ۱۴:۳۵ - ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۰ 25 April 2021

رفع تصرف 213 هکتار از زمین های دولتی

فروردین ۱۴۰۰ تعداد ۴۹۸ مورد رفع تصرف از زمینهای دولتی به مساحت ۲۱۳ هکتار انجام شد.
به گزارش سازه نیوز به نقل از ایسنا، فروردین امسال نیز مثل سالهای گذشته زمین‌خواران از تعطیلات نوروزی استفاده کرده و اقدام به تصرف زمینهای دولتی و عمومی کردند. از طرف دیگر آمارها نشان می‌دهد که زمین خواری در مناطق کویری به عنوان یک پدیده نوظهور، تثبیت شده است.

فرمانده یگان حفاظت سازمان ملی زمین و مسکن از وقوع ۴۹۸ مورد تعرض و رفع فوری آنها در زمین‌هایی به مساحت بیش از ۲۱۳ هکتار خبر داد و جمع اجرای احکام را ۳۴ مورد به مساحت بیش از ۱۳ هکتار و ارزش بیش از ۳۳۹ میلیارد تومان در فروردین ۱۴۰۰ اعلام کرد.

به گفته جواد خردمند، بهترین علمکرد را در رفع تعرض جنوب کرمان، فارس و ایرانشهر و بهترین عملکرد در اجرای احکام را استان‌های اصفهان، مازندران، تهران و یزد به خود اختصاص دادند. در عین حال برای فروردین ۱۴۰۰ در شرق سمنان، و مازندران هیچگونه تعرضی گزارش نشده است. خردمند میزان دریافت گزارش مردمی از وقوع تصرف را ۶۱۹ مورد عنوان کرد.

بر اساس اعلام فرمانده یگان حفاظت سازمان ملی زمین و مسکن تعرض به اراضی دولتی در استان‌های مختلف و عملکرد یگان حفاظت سازمان فروردین امسال (۱۴۰۰)، شاملِ رفع ۱۶ مورد تعرض به ۲۹ هزار و ۲۳۵ مترمربع اراضی در آذربایجان‌شرقی، رفع ۱۳ مورد تعرض از ۱۴۹ هزار و ۹۰۰ مترمربع اراضی در آذربایجان‌غربی، رفع ۲ مورد تعرض از سه هزار و ۵۰۰ مترمربع اراضی در اردبیل، رفع ۱۹ مورد تعرض از ۸۰ هزار و ۲۱۶ مترمربع اراضی در اصفهان، رفع ۳۱ مورد تعرض از ۱۹ هزار و۶۳۸ مترمربع اراضی در البرز است.

همچنین، رفع ۴۰ مورد تعرض از ۲۰ هزار و ۵۰۰ مترمربع اراضی در ایرانشهر، رفع ۱۰ مورد تعرض از پنج هزار و ۵۵۰ مترمربع اراضی در ایلام، رفع ۳۹ مورد تعرض از اراضی به مساحت ۷۰ هزار و ۳۴۰ مترمربع اراضی در بوشهر، رفع ۲۳ مورد تعرض از اراضی به مساحت ۶۶۰ هزار و ۲۰۰ مترمربع در استان تهران، رفع ۵۶ مورد تعرض از ۴۲ هزار و ۵۰۰ مترمربع اراضی جنوب کرمان، رفع سه مورد تعرض از چهار هزار و ۶۵۵ مترمربع اراضی در چهارمحال‌وبختیاری، رفع ۲ مورد تعرض از ۳۰۰ مترمربع اراضی در خراسان‌جنوبی، رفع ۶ مورد تعرض از هشت هزار و ۷۲۰ مترمربع اراضی خراسان‌رضوی، رفع چهار مورد تعرض از ۲ هزار و ۳۲۰ مترمربع اراضی خراسان‌شمالی، رفع فوری تعرض از ۳۸ مورد تعرض از ۲۳ هزار و ۹۶۰ مترمربع زمین در استان خوزستان بخش دیگری از عملکرد یگان حفاظت در فروردین ۱۴۰۰ گزارش شد.

خردمند همچنین رفع هفت مورد تعرض به ۵۰۰ هزار و ۹۱۵ مترمربع اراضی در زنجان، رفع یک مورد تعرض از ۴۳ هزار مترمربع اراضی در سمنان، رفع پنج مورد تعرض از اراضی به مساحت ۶ هزار و ۴۷۰ مترمربع در سیستان‌وبلوچستان، رفع ۴۵ مورد تعرض از ۲۱۶ هزار و ۳۰۰ مترمربع اراضی در فارس، رفع سه مورد تعرض از ۲ هزار و ۷۰ مترمربع اراضی در قزوین، رفع ۲ مورد تعرض از اراضی دولتی قم به مساحت ۲۰ هزار و ۱۰۰ مترمربع، رفع ۹ مورد تعرض به سه هزار و ۸۵۰ مترمربع اراضی در استان کردستان، رفع ۱۷ مورد تعرض از ۶۱ هزار و ۷۴۵ مترمربع اراضی در کرمان را از جمله تلاش‌های یگان در این استان‌ها برشمرد.

به گفته وی، رفع ۴ مورد تعرض از یکهزار و ۹۰۰ مترمربع اراضی استان کرمانشاه، رفع ۱۸ مورد تعرض از چهار هزار و ۲۲۰ مترمربع اراضی در کهگیلویه‌وبویراحمد، رفع یک مورد تعرض از ۱۰ هزار مترمربع اراضی در گلستان، رفع ۲ مورد تعرض از یکهزار و ۵۰۰ مترمربع اراضی در گیلان، رفع یک مورد تعرض از ۴۳۳ مترمربع اراضی در لارستان، رفع ۱۷ مورد تعرض از ۲۶هزار و ۹۴ مترمربع اراضی در لرستان، رفع ۹ مورد تعرض از ۳۹ هزار و ۲۰۰ مترمربع اراضی مرکزی و ۹ مورد تعرض از یکهزار و ۳۷۳مترمربع اراضی در هرمزگان، رفع ۱۳ مورد تعرض از اراضی دولتی همدان به مساحت ۳۵ هزار و ۹۵۰ مترمربع، و رفع تعرض از ۳۳ مورد اراضی دولتی به مساحت ۳۴ هزار و ۷۹۶ مترمربع در استان یزد از دیگر مواردی است که یگان در استان‌ها برای فروردین ۱۴۰۰ به انجام رسانده است.

بنابراین گزارش، شماره تلفلن ۱۶۵۶ به گزارشهای مربوط به تصرف اراضی ملی و زمین خواری اختصاص دارد که هموطنان می توانند از طریق این شماره، موارد مربوط به دست اندازی به اراضی ملی را گزارش کنند.