کد خبر: ۵۴۱۹۸
تاریخ انتشار: ۱۶:۰۰ - ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۰ 26 April 2021

تردد دریایی ایران و هند؛ صرفا تجاری است

مدیرکل امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی با تاکید بر اینکه تردد دریایی ایران و هند صرفا در حوزه تجاری است، گفت: تشدید تمهیدات و پروتکل ‌های بهداشتی در مورد کشورهای حساس از نظر شیوع کووید۱۹ بر اساس تصمیم ستاد ملی مقابله با کرونا در دستور کار جدی سازمان بنادر قرار دارد.

به گزارش سازه نیوز به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، حسین عباس‌نژاد با تاکید بر اینکه از زمان شیوع ویروس کرونا، بنادر دنیا و همینطور ایران تعطیل نشد، اظهار داشت: در این رابطه فعالیت حوزه بندری و دریایی بر اساس محدودیت‌های اعمالی از نظر تردد افراد و جریان کالا، طبق پروتکل‌های بهداشتی ابلاغ شده مدنظر قرار گرفت.

وی ادامه داد: با توجه به مسائل به وجود آمده در کشور هند و شیوع ویروس کرونا در این کشور، سازمان بنادر و دریانوردی بر اساس تصمیم ستاد ملی مقابله با کرونا اقدام خواهد کرد.

مدیرکل امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی با بیان اینکه تردد مسافری دریایی بین ایران و هند وجود ندارد، عنوان کرد: تردد دریایی ایران و هند در حوزه تجاری است و تمامی تمهیدات و پروتکل‌های بهداشتی و اقدامات نظارتی از کشتی‌ها در راستای مقابله با شیوع ویروس کرونا مدنظر قرار می‌گیرد تا مطمئن شویم کشتی و خدمه آن سلامت هستند و از سوی تردد افراد کنترل می‌شود.

عباس‌نژاد ادامه داد: ستاد ملی مقابله با کرونا هر کشوری را که به عنوان کشور حساس در رابطه با شیوع ویروس اعلام شود، سازمان بنادر و دریانوردی بر اساس تمهیدات در نظر گرفته شده رفتار خواهد کرد و کنترل و تست از پرسنل کشتی قبل از ورود به بندر و نیز بررسی شرایط دورن کشتی پیش از پهلودهی در دستور کار قرار می‌گیرد و بازرسی‌های لازم انجام می‌شود.

به گزارش سازمان بنادر و دریانوردی، وی با اشاره به اینکه در مورد کشتی‌هایی که از برزیل به ایران می‌آیند نیز عینا مطابق پروتکل‌های بهداشتی ابلاغ شده، برخورد می‌شود، گفت: تشدید پروتکل‌های بهداشتی در مورد کشورهای حساس وجود دارد و تمامی دستورالعمل‌های بهداشتی ستاد ملی مقابله با کرونا و وزارت راه و شهرسازی در این زمینه اجرا می‌شود.