کد خبر: ۵۴۴۴۴
تاریخ انتشار: ۲۰:۱۱ - ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۰ 19 May 2021
مدیرکل دفتر فنی استانداری قزوین تشریح کرد:

جزئیات طرح مسکن ملی در استان قزوین

مدیرکل دفتر فنی استانداری قزوین گفت: ۲ هزار و ۲۵۰ واحد اقدام ملی مسکن در ناحیه شهری مهرگان قزوین احداث می‌شود که ستاد اجرایی فرمان امام، ساخت یک هزار و ۲۰۰ واحد و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی احداث یک هزار و ۵۰ واحد آن را برعهده دارند.
به گزارش سازه نیوز به نقل از ایرنا ،پیمان پیرمرادی در ادامه گفت: سهم استان قزوین در حوزه ساخت اقدام ملی مسکن ۹ هزار و ۶۴۰ واحد بوده که از این تعداد، چهار هزار و ۵۰۰ واحد برای قزوین و مابقی نیز برای ۹ شهر دیگر این استان در نظر گرفته شده است.

وی با بیان اینکه از مجموع ۳۰ هزار متقاضی ثبت نام شده در استان، حدود ۱۰ هزار متقاضی واجد شرایط دریافت این مسکن تشخیص داده شدند، تصریح کرد: زمین‌های تخصیص داده شده برای احداث به قیمت کارشناسی شده روز و در اقساط ۱۰ ساله دریافت خواهد شد و هر متقاضی نیز بعد از احراز هویت باید در مرحله نخست ۴۰۰ میلیون ریال آورده خود را به حساب از پیش تعیین شده واریز کند.

به گفته وی، با توجه به اینکه هزینه کل ساخت این طرح برعهده خود متقاضیان بوده و علاوه بر آورده آنان برای هر واحد نیز یک میلیارد ریال تسهیلات بانکی در نظر گرفته شده است.

پیرمرادی، میزان پیشرفت فیزیکی این طرح در استان را قابل قبول دانست و تاکید کرد: از یک هزار و ۲۰۰ واحدی که توسط ستاد اجرایی فرمان امام در ناحیه شهری مهرگان احداث خواهد شد تاکنون ۵۰۰ واحد در مرحله اسکلت بتنی قرار داشته و مابقی واحدها نیز در مرحله بتن مگر است و در مجموع نیز از پیشرفت فیزیکی ۱۱ درصد برخوردار می‌باشد.

وی ادامه داد: از یک هزار و ۵۰ واحد بنیاد مسکن استان در این ناحیه شهری نیز ۸۰۰ واحد در مرحله بتن مگر قرار داشته و در مجموع با تدابیر صورت گرفته و برگزاری جلسات هفتگی، روند ادامه احداث در این ناحیه شهری و ۹ شهر دیگر استان نیز مطلوب ارزیابی شده است.

ثبت نام ۲ هزار و ۷۰۱ متقاضی اقدام ملی مسکن در ۱۰ شهر استان قزوین

مدیرکل دفتر فنی استانداری قزوین با اشاره به ثبت نام ۲ هزار و ۷۰۱ متقاضی در ۱۰ شهر این استان، اظهار داشت: از این تعداد، ۹۴۴ متقاضی تاکنون وجه اولیه خود را پرداخت کرده و برای یک هزار و ۷۲۹ واحد نیز با تامین زمین مورد نیاز، طراحی ساخت صورت گرفته است.

پیرمرادی یادآور شد: به غیر از شهرهای الوند و خرمدشت که هنوز زمین مورد نیاز آنها تامین نشده، برای شهرهای تاکستان، اقبالیه، محمودآباد، بیدستان، بویین زهرا، اسفرورین، آبیک و ناحیه شهری مهرگان واگذاری زمین جهت احداث طرح اقدام ملی مسکن به انجام رسیده است.