کد خبر: ۵۴۴۸۳
تاریخ انتشار: ۱۶:۳۷ - ۰۴ خرداد ۱۴۰۰ 25 May 2021
آخرین وضعیت ساخت دو شهرک مسکونی جدید در مسجدسلیمان

2500 واحد مسکونی در مسجد سلیمان جابجا می شوند

رئیس بنیاد مسکن آخرین اقدامات انجام‌شده برای جابه‌جایی منازل مناطق آلوده به نفت و بازسازی منازل آسیب‌دیده از زلزله در مسجدسلیمان را تشریح کرد.



علیرضا تابش در حاشیه بازدید از شهرک امام رضا و ولیعصر در مسجدسلیمان که امروز (چهارم خردادماه) انجام شد، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: امروز از روند تکمیل و ساخت واحدهایی که باید جایگزین واحدهای فرسوده و غیرمقاوم موجود در شهر مسجدسلیمان شوند، بازدید کردیم.

به گزارش ایسنا، وی با اشاره به امضای تفاهم‌نامه با وزارت نفت افزود: بر اساس این تفاهم، قرار است واحدهای بالای ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی و رهاشده به بنیاد مسکن تحویل داده شود تا آن‌ها را تکمیل کنیم و در اختیار مردم بگذاریم.

رئیس بنیاد مسکن گفت: بر اساس این تفاهم، حدود ۵۰۰ واحد در اختیار بنیاد مسکن قرار گرفته که بخشی از آن‌ها یعنی حدود ۳۰۰ واحد به اتمام رسیده و تحویل داده شده است و تعدادی نیز به تدریج و تا پایان مردادماه به اتمام می‌رسند.

تابش عنوان کرد: با توجه به روندی که در تکمیل این واحدها وجود دارد، مردم می‌توانند واحدهای فرسوده خود در مناطق آلوده به نفت را در اختیار شهرداری قرار دهند و سپس واحدهای جدید را تحویل بگیرند.

وی با اشاره به احداث شهرک امام رضا در مسجدسلیمان افزود: این شهرک دارای ۵۴۰ واحد است که توسط بنیاد مسکن در حال احداث است. این شهرک یک شهرک خوب و پر هزینه است. بیشتر خانه‌ها در این شهرک تا مرحله سفت‌کاری پیش رفته‌اند و اکنون در حال نازک‌کاری هستند.

رئیس بنیاد مسکن گفت: برای ساخت این واحدها که برای جابه‌جایی خانه‌های زلزله‌زده مسجدسلیمان در نظر گرفته شده‌اند، از اعتبارات حوادث استفاده شده است. در این زمینه بر اساس توافقات انجام‌شده، وام ساخت این واحدها که پیش از این ۵۰ میلیون تومان بود اکنون دو برابر و ۱۰۰ میلیون تومان شده است. ۳۰ میلیون تومان نیز وام بلاعوض از محل اعتبار مسکن محرومین به ساخت خانه‌های این طرح تعلق گرفته است.

تابش تصریح کرد: در نقاط مختلف مسجدسلیمان حدود یک هزار واحد در اثر زلزله تخریب شده است که کار ساخت ۷۰۰ واحد به اتمام رسیده است و حدود ۱۰۰ واحد دیگر نیز در دست اجرا است. با توجه به درجاسازی این واحدها، این مناطق شکل بهتری به خود گرفته‌اند.

وی افزود: در مسجدسلیمان برای حدود ۲ هزار و ۵۰۰ واحد، در حال انجام اقداماتی برای جابه‌جایی بافت فرسوده و خانه‌های زلزله‌زده هستیم.

به گزارش ایسنا، تابش امروز از شهرک ۵۰۰ واحدی ولیعصر که برای جابه‌جایی منازل مستقر در مناطق آلوده به نفت در نظر گرفته شده و شهرک ۵۴۰ واحدی امام رضا که به منظور جابه‌جایی واحدهای آسیب‌دیده از زلزله در حال احداث است، بازدید کرد.