کد خبر: ۵۴۵۱۰
تاریخ انتشار: ۱۷:۵۳ - ۰۵ خرداد ۱۴۰۰ 26 May 2021

کلنگ‌زنی و افتتاح سه مدرسه در خوزستان

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خوزستان گفت: بهره‌برداری از ۲ واحد آموزشی در شهرستان تازه تاسیس کرخه ، روز سه‌شنبه آغاز و ساخت یک واحد آموزشی در دزفول شروع شد.

به کزارش سازه نیوز و بهنقل از ایرنا:علی قربانی  بیان کرد: مدرسه ۶ کلاسه رسالت در روستای زبید دبات از توابع شهر شاوور شهرستان کرخه به مساحت ۲ هزار و ۵۰۰ متر مربع و زیربنای ۴۸۰‌متر مربع به صورت مشارکتی با بانک پاسارگاد به بهره‌برداری رسید.
وی گفت: کل اعتبار این پروژه ۲۲ میلیارد ریال است که ۱۵ میلیارد ریال توسط بانک پاسارگاد و هفت میلیارد ریال توسط دولت پرداخت شده است.


قربانی افزود: همچنین امروز یک مدرسه ۶ کلاسه در شهر الوان از توابع شهرستان کرخه بهره‌برداری شد.


وی گفت: این مدرسه دارای سه‌هزار و ۴۰۰ مترمربع مساحت و زیربنای ۸۵۰ مترمربع است که ۶۰ میلیارد ریال برای ساخت آن هزینه شده است.
قربانی ادامه داد: ۵۰ میلیارد ریال هزینه ساخت این واحد آموزشی توسط بانک پاسارگاد و ۱۰ میلیارد ریال از سوی دولت پرداخت شده است.



مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خوزستان افزود:همچنین کار ساخت یک مدرسه ۱۲ کلاسه در کوی مهرشهر آزادگان دزفول به صورت مشارکتی با بانک پاسارگاد آغاز شد.
وی گفت: مساحت این مدرسه سه هزار مترمربع، با یک هزار و ۳۰۰ مترمربع زیربنا است.
قربانی با بیان اینکه بانک پاسارگاد در مجموع ۶ مدرسه در خوزستان ساخته است ادامه داد: کل اعتبار این پروژه ۱۵۰ میلیارد ریال است که ۱۰۰ میلیارد ریال آن از سوی بانک پاسارگاد و ۵۰ میلیارد ریال از سوی دولت پرداخت می‌شود.


مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خوزستان بیان کرد: در سیل فروردین ۹۸ خوزستان بیش از یکصد مدرسه در این استان آسیب دیدند که با کمک خیران تعمیر و تجهیز و یا از نو ساخته شدند.
وی گفت: به عنوان مثال در شهرستان تازه تاسیس کرخه ۲۲ مدرسه که بر اثر سیل آسیب دیده بودند تعمیر و ۱۲ مدرسه از نو ساخته شد.

خوزستان در جایگاه نخست مدرسه سازی و مشارکت خیران در سطح کشور قرار دارد.

جمعیت دانش آموزی خوزستان حدود یک میلیون و ۱۳۰ هزار نفر است که در پنج هزار و ۵۰۰ مدرسه مشغول به تحصیل هستند.
برچسب ها: نوسازی مداری