کد خبر: ۵۴۸۲۰
تاریخ انتشار: ۱۸:۴۵ - ۲۶ شهريور ۱۴۰۰ 17 September 2021

هدف گذاری بنیادمسکن برای مقاوم سازی ۴۰۰هزار واحد روستایی و شهری کشور

رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت:این بنیاد مقاوم سازی و بازسازی ۴۰۰هزار واحد مسکونی روستایی و شهری زیر۱۰۰هزار نفری کشور را در سال جاری هدف گذاری کرده است.

به گزارش سازه نیوز و به نقل از ایسنا:اکبر نیکزاد در حاشیه شروع عملیات اجرایی مجموعه ۳۸۶واحدی شهر بندر امام خمینی  افزود: از این تعداد ۲۰۰هزار واحد در مناطق روستایی و ۲۰۰هزار واحد دیگر در شهرهای زیر۱۰۰هزار نفر بازسازی و مقاوم سازی خواهد شد.
وی با بیان اینکه مطابق با برنامه هدف گذاری شده بنیاد مسکن ، کار مقاوم سازی منازل روستایی و شهری از ابتدای امسال شروع شده است افزود:برای مقاوم سازی مسکن روستایی یک میلیارد ریال تسهیلات بانکی با کارمزد پنج درصد و ۲.۵میلیارد ریال با کارمزد ۱۲درصد برای هموطنان ساکن در شهرهای زیر۱۰۰هزار نفر در نظر گرفته شده است.
نیکزاد به ساکنان مناطق روستایی و شهرهای زیر۱۰۰هزار نفر توصیه کرد با استفاده از تسهیلات بانکی منازل غیرمقاوم خود را نوسازی کنند تا در برابر حوادث غیرمترقبه ایمنی لازم را داشته باشند.

به گفته وی سهم مقاوم سازی منازل روستایی و شهرهای زیر۱۰۰هزار نفر در خوزستان ، هفت هزار واحد است.
رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در پاسخ به سوال ایرنا مبنی بر ساخت مسکن برای محرومان گفت: ساخت مسکن در درون برنامه هدف گذاری شده مقاوم سازی ۴۰۰هزار واحد مسکونی گنجانده شد است و مطابق با آن اقدام به ساخت مسکن به صورت غیرمتمرکز خواهیم کرد.
نیکزاد افزود: برای ساخت مسکن محرومان در مناطق روستایی و خانواده های بی سرپناه در شهرهای زیر۱۰۰هزار نفر ، با همکاری و مشارکت بنیاد مستضعفان ، کمیته امداد امام خمینی(ره) ، حساب ۱۰۰امام(ره)و هیات امناء و خیران مسکن ، ساخت مسکن برای محرومان انجام می‌شود.

پرونده بازسازی مناطق زلزله زده سی سخت آبان امسال بسته می شود
رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در باره روند بازسازی مناطق زلزله زده سی سخت در استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: پرونده بازسازی مناطق زلزله زده سی سخت تا آبان امسال و تا پیش از شروع بارندگی ها بسته خواهد شد.
وی گفت:برای بازسازی مناطق زلزله زده سی سخت کار جهادی صورت گرفته است.