کد خبر: ۵۵۰۰۱
تاریخ انتشار: ۲۳:۲۵ - ۱۵ دی ۱۴۰۰ 05 January 2022
عضو شورای شهر:

شرکت‌های مستقر در اهواز با قلدری مطالبات شهرداری را نمی‌دهند

عضو شورای شهر اهواز با اشاره به مشکلات و وضعیت ورودی‌های اهواز گفت: سامان‌دهی ورودی‌های شهری که بدتر از یک شهر جنگزده است تنها بر عهده ارگان شهرداری نیست، امکانات و توانایی شهرداری به تنهایی پاسخگوی رفع این مشکل نیست و باید همه نهادهای مربوطه از حالت نظاره‌گری خارج شوند.

به گزارش سازه نیوز و به نقل از ایسنا:حمید دغاغله در نطق پیش از دستور خود در بیست و هفتمین جلسه علنی شورای شهر اهواز که امروز (۱۵ دی‌ماه) برگزار شد، با اشاره به مشکلات شهرداری در بخش‌های مختلف اظهار کرد: یکی از مشکلات شهر، پرداخت نشدن حق شهرداری توسط شرکت‌های مستقر در محدوده شهر است در حالی که بر اساس قانون باید این مطالبات شهرداری را پرداخت کنند و شهرداری این مطالبات را برای استیفای حق مردم استفاده کند. 

به گزارش ایسنا، وی افزود: شاهد این هستیم این شرکت‌ها با قلدری و با توجه به برخورد نکردن دستگاه‌های قهریه، حاضر نیستند هزاران میلیارد تومان مطالبات شهرداری را پرداخت کنند در نتیجه شهرداری در بسیاری از مناطق شهری، توان خدمات‌رسانی بهتر را ندارد.

دغاغله گفت: در شهرهای دیگر این شرکت‌ها علاوه بر پرداخت مطالبات شهرداری، به مسئولیت‌های اجتماعی خود نیز عمل می‌کنند اما شرکت‌های متعددی که در شهر اهواز وجود دارند، حتی حاضر نیستند پیاده‌روی جلوی شرکت‌شان را اصلاح کنند و با قلدری کارهایی که در حوزه وظیفه شهرداری نیست را از این ارگان مطالبه می‌کنند.

وی بیان کرد: یکی دیگر از مشکلات، وضعیت ورودی‌های اهواز است. سامان‌دهی ورودی‌های شهری که بدتر از یک شهر جنگزده است تنها بر عهده ارگان شهرداری نیست، امکانات و توانایی شهرداری به تنهایی پاسخگوی رفع این مشکل نیست و باید همه نهادهای مربوطه از حالت نظاره‌گری خارج شوند. بسیاری از نهادها منتظر اقدام شهرداری در این زمینه هستند اما خود در این زمینه اقدام نمی‌کنند.

عضو شورای شهر اهواز گفت: گذر از این مسیرها و مشاهده این مشکلات برای مردم، چیزی عادی شده است در حالی که حتی در شهرها و روستاهای کوچک چنین ورودی‌هایی وجود ندارد، حتی در کشورهای جنگزده نمی‌بینیم محل عبور و مرور، به بازارچه تبدیل شود و با قلدری سکوهایی در این اماکن ساخته و سایبان‌هایی نصب شوند و مسیر عبور و مرور سه چهار لاینی، تک لاین شود به گونه‌ای که کسی نمی‌تواند به راحتی از این مسیر عبور کند. یعنی هزاران میلیارد تومانی بابت احداث پلی هزینه شده که به محلی برای بازارچه دست‌فروشان تبدیل شده است.

وی افزود: پلی که باید سطح منطقه را ارتقاء دهد در پی کم‌کاری برخی نهادهای ناظر، به این روز درآمده و شهرداری را در حاشیه قرار داده‌اند تا خود در حاشیه قرار نگیرند. تا کی در اهواز باید ناظر این صحنه‌ها باشیم؟

دغاغله گفت: منطقه زرگان یکی از ورودی‌های اهواز است که چندین محل کشتار دام غیرمجاز و غیر بهداشتی دارد؛ در کجای دنیا یا کشور چنین صحنه‌های زشتی وجود دارد؟ تا کی آقایان نظاره‌گر می‌خواهند در نظاره‌گری بمانند؟ در هر مساله‌ای که شهرداری می‌خواهد در راستای وظایفش انجام دهد، به علت مسائل امنیتی نمی‌تواند کاری انجام دهد.

وی افزود: فضای سبزی که حق مردم این مناطق است به محل ایجاد دکه‌های غیرمجاز، گوسفندفروشی و کشتار گوسفند تبدیل شده است.

عضو شورای شهر اهواز گفت: از نهادهای مسئول می‌خواهیم به کمک شهرداری بیایند و به وظایف اجتماعی و قانونی‌شان عمل کنند.