کد خبر: ۵۵۳۵۸
تاریخ انتشار: ۲۲:۰۵ - ۲۷ مهر ۱۴۰۱ 19 October 2022
یک مقام کارگری :

مرتضوی مشکل مسکن کارگران را حل کند

دبیرکل کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران، رویکرد وزیر جدید کار در تعامل و گفت‌وگو با گروه‌های کارگری، کارفرمایی، بازنشستگان و تعاونگران را به فال نیک گرفت و ابراز امیدواری کرد: با حضور آقای مرتضوی در وزارت کار، دغدغه تامین مسکن کارگران برطرف و سهم ۲۵ درصدی بخش تعاون در اقتصاد ملی محقق شود.


به گزارش سازه نیوز و به نقل از ایسنا:هادی ابوی  با تبریک کسب رأی اعتماد مجلس به وزیر کار رویکردها و برنامه‌های وی را مورد ارزیابی قرار داد و گفت: آقای مرتضوی را در حوزه تصمیم گیری به خصوص تصمیم گیری‌های شایسته و درست فردی مقتدر می دانم و اطلاع داریم که ایشان قبل از هرگونه تصمیم‌گیری، کارشناسی کرده و بعد از آن قاطعانه پیگیری و عمل می کنند.

وی با اشاره به تاکید وزیر کار بر رویکرد سه جانبه گرایی، ‌ اظهار کرد: موضوع سه جانبه‌گرایی که ایشان به عنوان یک اصل در صحبت‌های خود مطرح کردند، یک اصل مهم در حوزه روابط کار است. ما امیدواریم به موضوع هم افزایی و سه جانبه‌گرایی در دوره جدید به معنای واقعی عمل شود و با حضور فردی کارکشته و آشنا به وظایف وزارت کار، مشکلات حل و فصل شود.

دبیرکل کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران از وزیر کار خواست تا تعامل با تشکل‌های کارگری و کارفرمایی و تعاونی را در اولویت قرار دهد و افزود: وزارت کار که وزارت مردم هم نام گرفته نیازمند تعامل و گفت‌وگو با جامعه هدف گسترده‌ای از کارگران، کارفرمایان، بازنشستگان و تعاونگران است و توصیه ما این است که وزیر کار از گروه‌های سیاسی فاصله گرفته و به نهادهای مردمی و تشکل های کارگری و کارفرمایی بیشتر توجه کند. تعامل با جامعه نخبگان کارگری، کارفرمایی، تعاونی و بازنشسته را مدنظر قرار دهد و از نظرات و تجربیات افرادی که سالها در این حوزه کار کرده‌اند، استفاده کند.

ابوی گفت: وزارت کار، وزارتخانه بزرگی است که با آحاد جامعه و مردم در تماس است و امیدواریم که با حضور آقای مرتضوی اخبار خوبی در حوزه کارگران، بازنشستگان و تعاونی‌ها منتشر و خدمات خوبی به جامعه مخاطبان وزارتخانه ارائه شود.

دبیرکل کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران، تامین مسکن کارگران را از دغدغه‌های جامعه کارگری برشمرد و گفت: با توجه به سابقه حضور آقای مرتضوی در بنیاد مستضعفان به رفع دغدغه مسکن کارگران خوشبین هستیم و انتظار داریم که در بحث تامین زمین برای ساخت مسکن کارگری کمک کنند تا اتفاقات خوبی را در این زمینه شاهد باشیم.

وی همچنین درباره دیدگاه وزیر کار در خصوص افزایش سهم بخش تعاون در اقتصاد و اولویت واگذاری‌ها به بخش تعاون، گفت: مهمترین مساله در بخش تعاون، باور متولیان امر به این بخش است و وزیرتعاون باید به تعاون اعتقاد داشته باشد همچنان که مقام معظم رهبری فرموده‌اند" من به تعاون اعتقاد دارم و با تعاون می‌شود خیلی کارها را در کشور انجام داد".

این مقام کارگری خاطرنشان کرد: وقتی وزیر کار بر سه جانبه گرایی و تعامل با گروه‌ها تاکید دارد، کار جمعی را هم قبول دارد لذا امیدواریم در یک دوره مشخص بتوانیم سهم ۲۵ درصدی بخش تعاون را محقق کنیم و به اهداف توسعه این بخش در اقتصاد دست یابیم.
برچسب ها: مسکن کارگران
صحرا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۸
0
0
امیدواریم
احمدزاده
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۸
0
0
چی مهمترازبحث مسکن؟
طاهری
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۸
0
0
خبرخوبی ست