کد خبر: ۵۵۳۹۱
تاریخ انتشار: ۱۶:۴۶ - ۱۳ آبان ۱۴۰۱ 04 November 2022

هواپیمایی امارات – بزرگترین ایرلاین خاورمیانه

در حال حاضر هواپیمایی امارات بزرگترین ایرلاین در خاورمیانه و تنها شرکت هواپیمایی جهان است که فقط با یک توقف از استرالیا به فرودگاه جان اف کندی نیویورک پرواز دارد و با وجود اینکه حکومت امارات متحده عربی، تنها سهامدار این شرکت هواپیمایی است اما هیچگونه دخالتی در اداره آن ندارد

به گزارش سازه نیوز  و به نقل از  سایت فلای تودیهمزمان با توقف خدمات‌رسانی شرکت «گلف ایر» به دبی در اواسط دهه هشتاد میلادی، خانواده سلطنتی امارات متحده عربی تصمیم گرفتند تا ایرلاینی مستقل ایجاد کنند. شرکت هواپیمایی امارات( Emirates Airline) سال ۱۹۸۵ توسط حکومت دبی تاسیس شد و فعالیت‌هایش را با پروازهایی به بمبئی و دهلی آغاز کرد و اولین پرواز اروپایی امارات سال ۱۹۸۷ به مقصد فرودگاه گت ویک لندن انجام شد. سال ۱۹۹۸ شرکت هواپیمایی امارات با خرید ۴۰% سهام شرکت هواپیمایی «ایرلانکا» سریلانکایی، مدیریت این شرکت هواپیمایی را برعهده گرفت و نام آن به هواپیمایی سریلانکا تغییر کرد.


در حال حاضر هواپیمایی امارات بزرگترین ایرلاین در خاورمیانه و تنها شرکت هواپیمایی جهان است که فقط با یک توقف از استرالیا به فرودگاه جان اف کندی نیویورک پرواز دارد و با وجود اینکه حکومت امارات متحده عربی، تنها سهامدار این شرکت هواپیمایی است اما هیچگونه دخالتی در اداره آن ندارد و امارات توسط یک تیم خارجی و به سرپرستی یک فرد بریتانیایی به نام «موریس فلاناگان» اداره می‌شود. همچنین شرکت هواپیمایی امارات تاکنون توانسته جوایز متعددی را بدست بیاورد که مهم‌ترین آن‌ها کسب رتبه‌ هشتم برترین ایرلاین‌های سال ۲۰۱۲، ایرلاین برتر سال ۲۰۱۳ و دریافت چهار ستاره از گروه skytrax است.

ناوگان هوایی هواپیمایی امارات
شرکت هواپیمایی امارات پروازهای خود را با دو فروند هواپیمای ایرباس ای۳۰۰ و بوئینگ ۷۳۷–۳۰۰ که از هواپیمایی پاکستان اجاره کرده بود، آغاز کرد اما با پیشرفت در سال‌های متمادی و خرید هواپیما توانست تعداد هواپیماهای خود را به بیش از ۳۰۰ فروند برساند، همچنین امارات برای نوسازی ناوگان خود تعدادی هواپیما در دست سفارش دارد. یکی از سیاست‌های شرکت هواپیمایی امارات؛ خرید هواپیماهای پهن پیکر است چون هم هزینه سفر نسبت به شرکت‌هایی که از ترکیبی از هواپیماهای باریک‌پیکر و پهن‌پیکر استفاده می‌کنند کمتر می‌شود و هم مسافران می‌توانند بار قابل حمل بیشتری را با خود جابجا کنند.

هواپیمایی امارات

شرکت هواپیمایی امارات پروازهای منظمی را از دبی به ۷۴ مقصد در خاورمیانه، خاور دور، اروپا، آفریقا، شبه قاره هند، جنوب شرق آسیا و آمریکای شمالی انجام می‌دهد. فرودگاه بین‌المللی دبی نیز قطب اصلی هواپیمایی امارات به‌شمار می‌آید.

کلاس های پروازی هواپیمایی امارات
شرکت هواپیمایی امارات در سه کلاس پروازی فرست کلاس، بیزینس کلاس و اکونومی کلاس به مسافران خدمت‌رسانی می‌کند.

فرست کلاس

در فرست کلاس هواپیمایی امارات بهترین خدمات به مسافران ارائه می‌شود و در این کلاس پروازی، سه نوع کابین در نظر گرفته شده است که تمام آنها مثل یک سوئیت کامل در یک هتل پنج ستاره است. از جمله امکانات فرست کلاس می‌توان به سفارش غذا در زمان دلخواه، دوش و خدمات اسپای، انتخاب برنامه دلخواه از بین ۳۰۰۰ برنامه و تماشای آن در مانیتورهای بزرگ و استفاده از سرگرمی‌های سالن استراحت ویژه هواپیما اشاره کرد.

فرست کلاس شرکت هواپیمایی امارات


بیزینس کلاس هواپیمایی امارات نیز خدمات مناسبی را برای رفاه و آرامش مسافرین ارائه می‌کند. صندلی‌های این کلاس پروازی بزرگ، جادار و مجهز به ماساژور هستند و مسافرین می‌توانند از منوی ویژه آن غذای دلخواه خود را انتخاب کنند همچنین امکان تماشای برنامه‌ها و فیلم‌های جذاب برای آنها در این کلاس پروازی در نظر گرفته شده است.


اکونومی کلاس هواپیمایی امارات، ارزان‌ترین صندلی‌های این هواپیمایی را شامل می‌شوند و خدمات و امکانات رفاهی ویژه ای را نیز به مسافران ارائه میکنند اما مسلما نسبت به دو کلاس پروازی فرست و بیزینس از کیفیت پایین‌تری برخوردار هستند. در این کلاس پروازی نیز میتوان از منوی غذاهای خوشمزه غذای دلخواه را انتخاب کرد همچنین اگر به غذای خاص رژیمی نیاز دارید می توانید این موضوع را هنگام خرید بلیط اعلام کنید. از دیگر امکانات اکونومی کلاس وای فای، شارژ موبایل از طریق صندلی و تلویزیون‌های ICE است.



اکونومی کلاس هواپیمایی امارات


خرید بلیط امارات


خرید بلیط هواپیما امارات نیز همچون بلیط دیگر ایرلاین‌ها، در فلای تودی فراهم شده است و شما تنها کافی است به صفحه ایرلاین امارات مراجعه کنید و پرواز مورد نظر خود را جستجو و با بهترین قیمت خریداری کنید. خوب است بدانید که برای خرید بلیط امارات در فلای تودی حتما نیازی نیست که مبدا یا مقصد شما ایران باشد و بدون هیچ دغدغه‌ای می‌توانید بلیط پروازهای امارات از هر نقطه از جهان به هر نقطه دیگری در دنیا را به راحتی و با چند کلیک به صورت آنلاین خریداری کنید.

حوادث پروازی هواپیمایی امارات
هواپیمایی امارات مانند هر ایرلاینی سانحه هوایی داشته است ولی تعداد آن اندک و تلفات جانی نداشته است:

سال ۲۰۰۴ یک فروند ایرباس ای۳۴۰-۳۱۳ ایکس امارات در فرودگاه ژوهانسبورگ در حال برخاستن بود که در ابتدای پرواز از مسیر خود خارج می‌شود و به قسمت‌هایی از باند و در اثر برخورد با چراغ‌های فرودگاه به تعدادی از آنها آسیب می‌رسد.


سال ۲۰۱۶ در سانحه‌ای یک فروند بوئینگ ۷۷۷ هواپیمایی امارات که ۲۸۲ مسافر و ۱۸ خدمه‌ پروازی داشت از تریواندروم در جنوب هند به سمت دبی پرواز می‌کرد که در فرودگاه مقصد فرود اضطراری می‌کند که آسیب جزیی مسافران را در پی داشت ولی بعد از پیاده شدن مسافران و خدمه‌ها، تمامی هواپیما در آتش می‌سوزد.


سال ۲۰۱۶ یک فروند هواپیمای بوئینگ ۷۷۷ که درحال پرواز به مقصد مالدیو بود به علت نقص فنی مجبور به فرود اضطراری در شهر بمبئی هند می‌شود.