کد خبر: ۵۵۴۱۳
تاریخ انتشار: ۱۰:۴۵ - ۲۶ آبان ۱۴۰۱ 17 November 2022

سلیمی: قرار بود سالی یک میلیون مسکن ساخته شود

نماینده مردم سمیرم در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از عملکرد دولت در ساخت مسکن گفت: دولت قرار بود سالی یک میلیون مسکن بسازد که اگر جهش تولید مسکن با این دست فرمان جلو برود باید یک تا دو صفر را پاک کنیم.

به گزارش سازه نیوز و به نقل از ایسنا: اصغر سلیمی در نطق میان دستور خود در جلسه علنی مجلس شورای اسلامی بیان کرد: در دو ماه گذشته شاهد حوادث تلخی در ایران بودیم، اگرچه دشمنان دین و میهن به دنبال بی ثباتی کشور هستند، لازم است در مواجهه با این حوادث طبق بیانات مقام معظم رهبری مدبرانه رفتار شود.

وی با بیان اینکه تاکید دلسوزان نظام بر تفکیک اعتراض از اغتشاش است، عنوان کرد: علت اعتراض بررسی و چاره اندیشی شود و وزارت کشور ساز و کار اعتراض مسالمت آمیز و قانونی را فراهم کند.

نماینده مردم سمیرم در مجلس شورای اسلامی گفت: نسل جدید فرزندان ما و شما هستند که در فضای دیجیتال و رسانه بزرگ شده اند، آیا توانسته ایم به درستی با آنها ارتباط برقرار کنیم؟ برای درک و اعتماد آنها چه کرده ایم؟ آیا توانسته ایم جواب شبهات و سوالات آنها را با علم روز پاسخگو باشیم. چقدر جهاد تبیین و کرسی های آزاداندیشی مورد تاکید مقام معظم رهبری برای این نسل اجرایی شده است.

سلیمی با بیان اینکه نتوانسته ایم از هوش بالای نسل جدید در اقتصاد دیجیتال و مقابله با جنگ رسانه ای دشمن استفاده کنیم، تصریح کرد: برخی عامل این وضعیت را صرفا شبکه های مجازی می دانند و راه حل را پاک کردن صورت مساله می دانند. اگر هدف مدیریت نسل جدید با این روش است، آنها هم اکنون هم در این فضا حضوری فعال دارند. در حقیقت عرصه رسانه را عناصر فعال خالی کرده و این قشر را بدون پشتوانه فکری و محتوایی در میدان نبرد جنگ ترکیبی رها کرده ایم.

وی افزود: جنگ و فتنه دشمن پیچیده و هوشمند شده است و با تولید محتواهای حقیقی به اعتمادسازی با نسل می توانیم از سلاح دشمن علیه خودش استفاده کنیم.

عضو هیات رئیسه کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها با بیان اینکه از دولتمردانی که در این مدت در بین دانش آموزان و دانشجویان حضور پیدا کرده و به شبهات و سوالات پاسخ داده اند تشکر می کنم، اظهار کرد: از صداوسیما به خاطر پخش برنامه های «شیوه» و «جریان» و تولیداتی که دروغ پردازی های شبکه های معاند را روشنگری کردند تشکر کرده و امیدوارم این برنامه ها پربارتر و مستمر ادامه یابد.

سلیمی بیان کرد: مردم اکنون در شرایط سخت اقتصادی قرار دارند و از گرانی های افسارگسیخته، بی ثباتی قیمت ها، کمبود دارو، بیکاری، تبعیض و ضعف مدیریتی شاکی هستند. برنامه ها و اقدامات و تلاش های شبانه روزی دولتمردان برای حل مشکلات مردم را شاهد هستیم، وعده های بهبود وضعیت را می شنویم، ولی مردم نتایج آن را در سفره خود نمی بینند. مردم باید بهبود وضعیت اقتصادی را در زندگی خود لمس کنند. در چنین شرایطی است که دولت می تواند کارنامه قابل قبولی داشته باشد.

وی بر گمارده شدن مدیران با انگیزه، کاربلد و گره گشای کار مردم در مسئولیت ها اشاره کرد و گفت: دیگر فرصت و رمقی برای آزمون و خطا نیست. لذا از دولت عدالت محور انتظار داریم همسان سازی حقوق کارکنان و بازنشستگان و طرح ساماندهی نیروهای قراردادی و شرکتی را با همراهی مجلس به سرانجام برساند.

سخنگوی کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها از وزیر آموزش و پرورش نیز خواست تا طرح رتبه بندی معلمان را به طور کامل اجرایی کرده و معوقات فرهنگیان پرداخت کنند.

سلیمی به این شعار دولت که قرار بود سالی یک میلیون مسکن ساخته شود اشاره کرد و گفت: اگر جهش تولید مسکن با این دست فرمان جلو برود باید یک تا دو صفر را پاک کنیم. دولت کشاورزان را به کشت گندم تشویق می کند ولی منابع طبیعی از کاشت در زمین های چند سال کشت جلوگیری می کند. همچنین افزایش نجومی قیمت کودهای شیمیایی کشاورزی و دامی کشاورزان را خسته کرده است، لذا از وزیر کشاورزی می خواهم نسبت به تمدید و استمهال وام های کشاورزی و پرداخت به موقع و کامل بیمه محصولات کشاورزی اقدام کند.

نماینده مردم سمیرم به مسائل حوزه انتخابیه اش اشاره و اظهار کرد: شهرستان سمیرم در مسیر چهار استان واقع شده که چهارراه ارتباطی جنوب کشور لقب گرفته است، لذا از وزیر راه و رئیس سازمان برنامه و بودجه می خواهم نسبت به تامین اعتبار لازم برای تکمیل جاده های حوزه انتخابیه  اقدام عاجل انجام دهد.

وی در پایان گفت: زمزمه های انتقال آب از شهرستان سمیرم شنیده می شود، لذا هرگونه اقدام در این مورد باید آب شرب، کشاورزی و صنعت شهرستان به صورت شفاف لحاظ شود. همچنین برای اشتغال جوان این شهرستان باید تمهیدات لازم صورت گیرد.
برچسب ها: ساخت مسکن
مهراوه
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۹
0
0
فقط قراربود
قول بی عمل