کد خبر: ۵۵۴۱۸
تاریخ انتشار: ۱۲:۵۶ - ۳۰ آبان ۱۴۰۱ 21 November 2022
یک عضو کمیسیون اقتصادی:

با دست فرمون فعلی مسئولان وعده‌های دولت برای ساخت مسکن بر زمین می‌ماند

با دست فرمون فعلی مسئولان وعده‌های دولت برای ساخت مسکن بر زمین می‌ماند یک عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: متاسفانه مسئولان اجرایی در وزارت راه و شهرسازی عملکرد قابل قبولی در ساخت مسکن و اخذ مالیات از خانه های خالی ندارند.

به گزارش سازه نیوز و به نقل از ایسنا:اصغر سلیمی  درباره وضعیت بازار مسکن، بیان کرد: رئیس جمهور در ابتدای دولت این وعده را دادند که سالیانه یک میلیون واحد مسکونی که در قانون جهش تولید مسکن پیش بینی شده است می سازد و در اختیار مردم قرار می دهد اما به نظر می رسد با دست فرمانی که مجریانی این حوزه در حال حرکت هستند ساده ترین راه پاک کردن صورت مسئله است، با ادامه روند فعلی در ساخت مسکن باید مجریان این قانون دو صفر از ۴ میلیون واحدی که قول ساخت آن را برای ۴ سال داده بودند، کم کنند تا بتوانند به تعهدات خود عمل کنند.

مالیات قابل توجهی از خانه های خالی اخذ نشده است

این عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در ادامه اظهار کرد: از سوی دیگر مجلس قانون اخذ مالیات از خانه های خالی را نیز مصوب کرده است اما تاکنون اقدام قابل توجهی برای گرفتن مالیات از خانه های خالی انجام نشده است.

قیمت مسکن در کلانشهرها از شهرهای گران دنیا بالاتر رفته است

نماینده مردم سمیرم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه به جرأت می توانم بگویم تا به امروز حتی یک واحد مسکونی در منطقه ما ساخته نشده است، تصریح کرد: با روند فعلی که دوستان در وزارت راه و شهرسازی در حال فعالیت هستند، انتظار نمی رود که شعار دولت در حوزه مسکن محقق شود.

وی ادامه داد: امروز ما شاهد رکود بی سابقه ای در بازار مسکن هستیم. قیمت مسکن در تهران و برخی از کلانشهر ها از برخی شهرهایی که در سطح دنیا در بحث گرانی مسکن پیشرو بوده اند، بالاتر رفته است.

سلیمی در پایان تاکید کرد: ما از یک طرف می گوییم نزدیک به ۲ میلیون واحد مسکونی وجود دارد اما از سوی دیگر آنها را ساماندهی نکرده ایم. اگر تا به امروز حداقل ۵۰۰ هزار واحد مسکونی خالی از این رقم ۲ میلیونی را وارد بازار کرده بودیم خیلی از چالش های بازار حل می شد. در ساخت مسکن نیز اگر حداقل ۱ میلیون از این ۴ میلیون واحد مسکونی ساخته می شد امروز بخشی از مشکلات حل شده بود.
برچسب ها: ساخت مسکن ،