کد خبر: ۵۵۴۶۸
تاریخ انتشار: ۱۶:۰۹ - ۰۳ دی ۱۴۰۱ 24 December 2022

بهترین شهر جهان در حمل‌ونقل عمومی کدام است؟

تحقیق جدید، شهرهای جهان را برای تامین حمل‌ونقل عمومی ارزیابی کرده است. رتبه‌بندی‌ها بر اساس زیرساخت، تأثیر اجتماعی، جذابیت بازار، کارایی سیستم و نوآوری شبکه تعیین شدند؛ هنگ‌کنگ رتبه اول را در سال ۲۰۲۲ به عنوان بهترین شهر جهان برای حمل‌ونقل عمومی دارد.

به گزارش سازه نیوز و به نقل از ایسنا:بر اساس مطالعه جدید شرکت مشاوره الیوروایمن و دانشگاه کالیفرنیا برکلی، هنگ‌کنگ به‌عنوان برترین شهر جهان برای حمل‌ونقل عمومی انتخاب شده است. شبکه حمل‌ونقل این شهر نه تنها به دلیل مقرون به صرفه‌ بودن بلکه به دلیل داشتن تراکم ایستگاه بالا و زیرساخت‌های راه‌ آهن خوب مورد تحسین قرار می‌گیرد.

با این حال، به گفته محققان این شهر می‌تواند از یک اپلیکیشن گوشی هوشمند برای کمک به مسافران در جهت‌یابی بهتر در شهر استفاده کند در نتیجه هنوز جای پیشرفت دارد.

همانطور که نتایج نشان می‌دهد، بیشتر شبکه‌های حمل‌ونقل عمومی با رتبه برتر جهان در اروپا هستند. زوریخ در جایگاه دوم قرار دارد و پس از آن استکهلم (رتبه سوم)، هلسینکی (پنجم)، اسلو (ششم)، پاریس (هشتم)، برلین (نهم) و لندن (دهم) قرار دارند.

قدرت سیستم حمل‌ونقل عمومی یک شهر عمدتا بر سبک زندگی ساکنان شهر تاثیر می‌گذارد و همان‌طور که این گزارش نشان می‌دهد، یک سیستم کارآمد نه تنها می‌تواند کارگران و گردشگران را به سفر در شهرها تشویق کند بلکه می‌تواند دسترسی برابر بیشتری به تحرک اضافی، مشاغل، مراکز خرید و موارد دیگر را فراهم کند.

البته بیماری همه‌گیر تغییر عمده‌ای ایجاد کرده است که افراد معمولا از خانه کار می‌کنند و دیگر به طور مرتب رفت‌وآمد نمی‌کنند.

محققان هشدار می‌دهند که اگر سیستم‌های حمل‌ونقل نتوانند برخی از این افراد را بازگردانند، جوامع ممکن است در معرض خطر از دست‌ دادن شغل برای راه‌اندازی آن باشند که می‌تواند منجر به سفرهای خصوصی بیشتر، افزایش ازدحام جاده‌ها و تلفات جاده‌ای همچنین بدتر شدن آلودگی صوتی، نوری و هوا شود.