کد خبر: ۵۵۵۰۹
تاریخ انتشار: ۱۶:۴۲ - ۰۱ بهمن ۱۴۰۱ 21 January 2023
رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان بندر ماهشهر مطرح کرد؛

تایید نهایی ۴ هزار و ۷۰۰ نفر از متقاضیان نهضت ملی مسکن در ماهشهر

ررئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان بندر ماهشهر از تایید نهایی ۴ هزار و ۷۰۰ نفر از متقاضیان نهضت ملی مسکن در ماهشهر خبر داد.
به گزارش سازه نیوز و به نقل از  پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (خوزستان)؛ مجتبی آبادیان با اشاره به تایید نهایی ۴ هزار و ۷۰۰ نفر از متقاضیان طرح نهضت ملی مسکن این شهرستان گفت: بیش از ۱۸ هزار نفر در طرح نهضت ملی مسکن در شهرستان ماهشهر ثبت نام کردند.

وی افزود: تاکنون زمین با کاربری مسکونی برای ساخت یک هزار واحد با کارگذاری بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در سایت کوی طالقانی و بصورت ویلایی دونفره در یک طبقه تخصیص داده شده است.

وی ادامه داد: مقدمات ابتدایی تحویل زمین به کارگذار در حال انجام است و به زودی عملیات اجرایی آغاز می شود.

آبادیان اظهار داشت: بیش از ۱۸ هزار نفر در طرح نهضت ملی مسکن این شهرستان ثبت نام کردند که از این تعداد ۴ هزار و ۷۰۰ متقاضی واجد شرایط شناخته شدند.

رئیس اداره راه و شهرسازی بندر ماهشهر افزود: از این میزان نیز بیش از یک هزار و ۲۸۰ نفر تا کنون مبلغ ۴۰ میلیون اولیه را واریز کرده اند.

وی تصریح کرد: بزودی و با تخصیص زمین پیامک واریز وجه برای مابقی متقاضیان ارسال می گردد.

آبادیان با بیان اینکه برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن این شهرستان به تامین حداقل ۱۵۰ هکتار زمین نیاز است گفت: با تلاش‌های همکاران و مساعدت های مدیرکل محترم بیش از ۱۲۳ هکتار به محدوده قانونی شهر جهت اجرای نهضت ملی مسکن الحاق شده است.

رئیس اداره راه و شهرسازی بندر ماهشهر اضافه کرد: با الحاق این مقدار زمین به شهر ظرفیت های همچون اراضی ۴۰ هکتار پشت دانشگاه آزاد اسلامی، ۶۰ هکتاری کوی طالقانی و ۹ هکتاری فاز ۷ به طرح نهضت ملی مسکن اختصاص یافت.

وی افزود: شهر بندر ماهشهر بعنوان شهر پیشرو در تامین زمین در استان معرفی شده است. آبادیان اظهار داشت: با توجه به اینکه طرح نهضت ملی مسکن از طرحهای اصلی دولت برای حل مشکل مسکن در کشور می باشد، باید با تمام توان از این طرح برای خانه دار کردن شهروندان ماهشهری بهره ببریم.

وی با اشاره به اجرای موفق طرح مسکن مهر در ماهشهر در سالهای قبل گفت:در شهر بندرماهشهر بیش از ۱۱ هزار واحد مسکون مهر احداث شده است که کمک بسیار خوبی به کنترل قیمت ملک در این شهر کرده است.

آبادیان در ادامه کمک و مساعدت دستگاه های خدمات رسان را برای تکمیل طرح نهضت ملی مسکن در شهرستان را خواستار شد و گفت: با توجه شرایط کنونی قطعا اجرای چنین طرحی علاوه بر نیاز توجه بیشتر استان به شهر بندر ماهشهر بعنوان یک ظرفیت بالقوه نیاز به همکاری و مساعدت کلیه دستگاهای خدمات رسان است تا با اجرای این طرح مشکل خانه دار شدن شهروندان را مرتفع کنیم.

رئیس اداره راه و شهرسازی بندر ماهشهر ادامه داد: در سایت ۹ هکتاری قطعات تفکیک شده است و ستاد اجرایی فرمان امام (ره) بعنوان کارگزار در پروژه ۱۷۶ واحدی مشغول فعالیت است.
برچسب ها: نهضت ملی مسکن