کد خبر: ۵۵۵۱۰
تاریخ انتشار: ۰۸:۱۵ - ۰۲ بهمن ۱۴۰۱ 22 January 2023
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خبر داد

تکمیل مطالعات دفع آب‌های سطحی شهرهای خوزستان

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خوزستان از تکمیل مطالعات دفع آب‌های سطحی شهرهای خوزستان خبر داد و گفت: برای رفع مشکل آبگرفتگی معابر شهرهای خوزستان در زمان بارندگی باید شبکه آب‌های سطحی از شبکه فاضلاب جدا شود.
به گزارش سازه نیوز و به نقل از ایسنا:محمد خانچی با اشاره به وضعیت شهرهای خوزستان در بحث دفع آب‌های سطحی به ویژه در شرایط بارندگی اظهار کرد: مطالعات دفع آب‌های سطحی بیشتر شهرهای خوزستان انجام و تکمیل شده است.

وی افزود: در این زمینه مکاتباتی با سطح ملی انجام شده است تا این مطالعات در سطوح ملی نیز مصوب و نهایی شوند و پس از آن نسبت به اجرایی کردن طرح‌های مورد نظر اقدام شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خوزستان گفت: این طرح‌ها با توجه به شرایط آبگرفتگی شهرهای خوزستان پس از بارش‌ها باید هرچه سریعتر اجرایی شوند تا شاهد حل مشکلات آبگرفتگی معابر در شهرهای استان باشیم.

خانچی عنوان کرد: برای رفع مشکل آبگرفتگی معابر شهرها در زمان بارندگی‌ها باید شبکه آب‌های سطحی از شبکه فاضلاب جدا شود و این کار می‌تواند به بحث دفع آب‌های سطحی و همچنین دفع فاضلاب کمک کند تا در هیچکدام از این دو بخش با مشکل مواجه نشویم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: این طرح‌ها نیاز به تامین اعتبار دارند و از این رو در حال پیگیری هستند اما اعتبار قابل ملاحظه‌ای تاکنون در این زمینه جذب نشده است. امیدواریم با پیگیری‌های انجام شده این اعتبارات جذب و شاهد اجرای سریع طرح‌های مورد نظر باشیم.