کد خبر: ۵۵۵۹۰
تاریخ انتشار: ۱۲:۵۵ - ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۲ 07 May 2023
مدیر کل راه و شهرسازی خوزستان خبر داد؛

شرکت ۶۴۹ نفر در آزمون ورود به حرفه مهندسان در خوزستان

مدیر کل راه و شهرسازی خوزستان از شرکت ۶۴۹ نفر در آزمون ورود به حرفه مهندسان در در رشته طراحی معماری خبر داد.

به گزارش  سازه نیوز و به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (خوزستان)،  محمدحسین پناهی‌فر در این خصوص گفت: آزمون ورود به حرفه مهندسان در استان خوزستان همزمان با سراسر کشور در ۲ حوزه شهرستان اهواز (مجتمع آموزش عالی جهاد دانشگاهی خوزستان) و دزفول (دانشگاه آزاد اسلامی واحد دزفول) برگزار شد.

وی با بیان اینکه آزمون ورود به حرفه مهندسان بزرگترین آزمون تخصصی کشور است که چهار بار در سال برگزار می‌شود بیان کرد: در این مرحله در استان ۶ هزار و ۸۳۶ داوطلب شرکت در آزمون هستند که ۶۴۹ نفر در رشته طراحی معماری در تاریخ ۱۵ اردیبهشت در آزمون شرکت کردند.

به گفته مدیر کل راه و شهرسازی خوزستان ۵۵ درصد داوطلبین بانوان و ۴۵ درصد آقایان می‌باشند. وی یادآور شد: آزمون معماری طراحی روز جمعه مورخ ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۲ از ساعت ۷:۳۰ صبح شروع شد و داوطلبان به مدت ۷ ساعت به سئوالات پاسخ دادند.

گفتنی است دانشگاه آزاد اسلامی واحد دزفول در رشته های معماری صلاحیت (طراحی) به صورت جداگانه در تاریخ ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۲ و هفت رشته مهندسی، معماری صلاحیت‌های (نظارت و اجرا)، عمران صلاحیت‌های (نظارت، محاسبات، اجرا)، تاسیسات‌مکانیکی (نظارت، طراحی و اجرا)، تاسیسات‌برقی (نظارت، طراحی و اجرا)، شهرسازی، نقشه‌برداری ون ترافیک برای اخذ پروانه اشتغال به کار مهندسی و همچنین کاردان های فنی ساختمان در شش رشته معماری، عمران، برق، مکانیک، نقشه برداری و شهرسازی برای اخذ پروانه اشتغال به کار کاردانی و آزمون تعیین صلاحیت حرفه ای معماران تجربی در پایه های سه، دو و یک و نیز آزمون پی و سازه نگهبان و ارزیابی، طرح و اجرای بهسازی همگی در تاریخ های ۲۸ و ۲۹ اردیبهشت ماه ۱۴۰۲ به طور هماهنگ برگزار خواهد شد.