کد خبر: ۳۳۹۹۳
تاریخ انتشار: ۱۰:۰۶ - ۲۲ اسفند ۱۳۹۵ 12 March 2017

جاذبه‌های بی‌نظیر گردشگری دزفول

رئیس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری دزفول از پل باستانی و آسیاب آبی به عنوان مهمترین جاذبه‌های گردشگری شهر ذزفول نام برد و از پخت کلوچه سنتی برای نخستین بار در این شهر خبر داد.
حجت الله آریایی نیا ضمن بیان این مطلب با اشاره به جاذبه های گردشگری شهر دزفول و برنامه های ویژه میراث فرهنگی برای استقبال از بهار اظهار داشت: زمان تحویل سال نو در ورودی شهر دزفول با اهدای گل مریم، رز و قلم نی دزفول سال نو را به مسافران نوروزی تبریک می‌گوییم.

آریایی‌نیا افزود: با استقرار دو کانکس ویژه در ورودی شهر، مسافران نوروزی را به سمت بافت قدیم و جاذبه‌های داخل شهر و سیاه چادرها هدایت می شوند. در جاده دزفول به اهواز ، شوشتر ، اندیمشک برای پذیرایی از مهمانان نوروزی، نواختن موسیقی محلی، سوغات‌های صنعتی دزفول مانند صنایع بافندگی، کپو بافی، خراطی وصنایع سفالی را خواهیم داشت.

وی تصریح کرد: در روز اول فروردین 11 آژانس برای برگزاری تورهای یک روزه در سطح شهر دزفول برنامه ریزی شده است که در دو نوبت صبح و عصر به ارائه خدمات به مسافران خواهند پرداخت.
دزفول​

رئیس  اداره میراث فرهنگی و صنایع دستی و گردشگری دزفول با اشاره به جاذبه‌های گردشگری دزفول به پل قدیمی این شهرستان اشاره کرد و گفت: این پل حدود 17 قرن خدمت دارد و به دوره ساسانی مربوط می‌شود و از قدیمی‌ترین پل‌های ماشین رو بوده که یکی از جاذبه‌های گردشگری شهرستان دزفول به شمار می رود.

آریایی‌نیا ادامه داد: ‌از دیگر نقاط تاریخی در شهر دزفول آسیاب‌های آب دزفول به عنوان یکی از آثار ارزشمند تاریخی است.

وی تصریح کرد: موزه مردم شناسی "کرناسیون" یکی دیگر از جاذبه‌های شهر دزفول است که در ایام نوروز برای بازدید گردشگران جذابیت‌های ویژه خودش را دارد. در این موزه برنامه نوروزگاه برپا می‌شود و امسال برای اولین بار 9 فروردین جشنواره پخت کلوچه سنتی دزفول انجام خواهد شد.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری دزفول در ادامه گفت:‌خانه‌های قدیمی دزفول از دیگر جاذبه های گردشگری این شهر به شمار می رود که از زیباترین آثار قدیمی این شهر است که همه ساله مورد توجه گردشگران در ایام نوروز قرار می‌گیرد . بزرگترین سازه آجری در ایران که قدمت برخی از آنها به دوره صفویه و قاجاریه باز می‌گردد مانند خانه سوزنگر، خانه 1 و 2 طلوعی و سهرابی نمونه‌های شاهکاری‌های آجرکاری است.

وی در ادامه اشاره کرد به جاذبه‌های طبیعی این شهرستان و گفت: منطقه سردشت، شهیون، دریاچه روستای پامنار و آبشار روستای نورآباد که از زیباترین مناطق طبیعی گردشگری این شهرستان هستند. 

آریایی‌نیا با بیان اینکه بیشترین گردشگران شهر دزفول را گردشگران تهران و مشهد تشکیل می دهند، گفت: این شهر تقریبا از تمامی استان‌ها گردشگر دارد و در طول سال نیز توریست‌هایی از کشورهای مجارستان، آلمان، ژاپن و ایرانی‌های مقیم آمریکا به این شهر سفر می کنند و حتی در تابستان که گرمای این منطقه طاقت‌فرساست توریست‌‌های خارجی برای دیدن مناطق تاریخی به این شهرستان می‌آیند.

وی در پایان از چاپ و توزیع حدود 30000 هزار کاتالوگ از سوی اداره میراث فرهنگی با هدف معرفی جاذبه‌های طبیعی و تاریخی شهر دزفول بین گردشگران نوروزی خبر داد.
منبع: ایلنا