کد خبر: ۴۱۱۸۱
تاریخ انتشار: ۱۷:۳۰ - ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۷ 12 May 2018

پرواز اهواز - ساری باز هم به تهران رفت

روابط عمومی فرودگاههای مازندران اعلام کرد که پرواز جمعه شب اهواز به ساری به دلیل شرایط نامساعد جوی و رعد و برق به سمت فرودگاه مهرآباد تهران تغییر مسیر داد و مسافرانش را در Hن فرودگاه پیاده کرد .

بر اساس اعلام این روابط عمومی ، پرواز متعلق به شرکت هواپیمائی آسمان بود که طبق معمول قرار بود ساعت 17 در فرودگاه ساری به زمین بنشیند ولی به خاطر رعد و برق مجبور شد به تهران برود .
هیجدهم اسفند ماه پارسال هم پرواز اهواز - ساری به خاطر شرایط نامساعد جوی مجبور شده بود در فرودگاه مهرآباد تهران به زمین بنشیند.
مدیر روابط عمومی شرکت فرودگاههای مازندران در این باره به خبرنگار ایرنا گفت : خلبان هواپیما تلاش زیادی کرد تا در فرود فرودگاه ساری فرود بیاید ، ولی به دلیل رعد و برق و شرایط جوی نامساعد که هواپیما را تحت تاثیر قرار می داد ، ترجیح داد که هواپیما را برگرداند .
رضا احمدی افزود : اگر چه خلبان قصد بازگشت به فرودگاه مبدا را داشت ولی به او گزارش شد که شرایط جوی در اهواز هم نامساعد است و به همین دلیل به سمت فرودگاه تهران هدایت شد.
وی گفت : با توجه به پایداری شرایط نامساعد جوی در فرودگاه ساری و عدم امکان بازگشت هواپیما به اهواز ، شرک هواپیمایی آسمان این پرواز را باطل اعلام کرد .
هوای مازندران از عصر جمعه ابری بود و در برخی نقاط نیز با بارش رگبار و تندباد همراه شد .
در ماههای اخیر تعدادی از پروازهای مسیرهای مختلف فرودگاههای مازندران به خاطر شرایط نامساعد جوی یا لغو شد و یا پس از ناکامی در فرود ، به فرودگاه مهرآباد تهران تغییر مسیر یافت .
مازندران سه فرودگاه دارد ولی تنها فرودگاه دشت ناز ساری بین المللی محسوب می شود.
دو فرودگاه دیگر مازندران در رامسر و نوشهر واقع در غرب این استان واقع هستند.
ماهانه 680 پرواز در فرودگاههای مازندران نشست و برخاست دارند .
تهران ، مشهد ، شیراز ، بندرعباس ، عسلویه ، کیش ،اهواز ، عتبات عالیات و عربستان مقاصد پرواز های این سه فرودگاه است .
مدیرکل فرودگاههای مازندران اخیرا از خرید تجهیزات سامانه فرود دقیق هواپیما برای فرودگاه دشت ناز ساری خبر داده و گفته بود که با نصب این سامانه ، مشکل لغو پروازها در شرایط نامساعد آب و هوایی رفع می شود .
منبع: ایرنا
برچسب ها: فرودگاه، پرواز