کد خبر: ۵۴۲۶۸
تاریخ انتشار: ۱۴:۲۸ - ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۰ 05 May 2021

وجود 50 هزار مسکن غیرمقاوم در کرمانشاه

معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن استان کرمانشاه از مقاوم سازی بیش از 60 درصد واحدهای مسکونی روستایی استان خبر داد.
به گزارش سازه نیوز به نقل از ایرنا، فرهاد فقیهی با اشاره به وجود 127 هزار واحد مسکونی روستایی در سطح استان گفت: از این تعداد 77 هزار واحد، معادل 60 درصد واحدها مقاوم سازی شده اند.

وی افزود: این مقاوم سازی، بازسازی مناطق زلزله زده و سیل زده و نیز ساخت واحد برای محرومان مناطق روستایی را هم شامل می شود.

فقیهی تصریح کرد: در حال حاضر حدود 50 هزار واحد روستایی معادل 40 درصد واحدهای روستایی استان غیرمقاوم هستند.

وی عمده واحدهای غیرمقاوم روستایی را مربوط به شهرستان کرمانشاه و شهرستانهای شرقی عنوان کرد و افزود: این واحدها لزوما خشتی گلی نیستند و واحدهای آجری‌ای که اصول استاندارد در ساخت را رعایت نکرده اند را هم شامل می شود.

معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن استان کرمانشاه با بیان اینکه بازسازی این واحدهای غیرمقاوم در دستور کار قرار دارد، گفت: در همین راستا 50 میلیون تومان تسهیلات برای بازسازی این واحدها پرداخت می شود.

وی خاطرنشان کرد: در کنار پرداخت تسهیلات، کمک های بلاعوض هم برای بازسازی واحدهای اقشار کم درآمد روستایی در نظر گرفته شده است.

فقیهی به استقبال مردم از پرداخت این تسهیلات هم اشاره کرد و افزود: در سالهای اخیر به دلیل وقوع زلزله های بسیار و نیز حوادث مربوط به سیل استقبال روستاییان برای بازسازی واحدهای مسکونی غیرمقاوم به شدت افزایش یافته است.

وی افزود: این استقبال به حدی است که سهمیه چهار هزار فقره تسهیلات مقاوم سازی واحدهای روستایی استان در سال جاری تماما جذب شده است.

این مسئول یادآور شد: این امکان وجود دارد که با مراجعه افراد سهمیه استان را افزایش دهیم، بنابراین از همه روستاییانی که صاحب واحدهای غیرمقاوم هستند درخواست داریم هرچه سریعتر برای دریافت این تسهیلات و مقاوم سازی واحدهای خود اقدام کنند.