کد خبر: ۵۴۳۶۴
تاریخ انتشار: ۱۳:۱۵ - ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۰ 12 May 2021

روند بازسازی شهر سی‌سخت مطلوب است

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور گفت: روند کار بازسازی سی سخت براساس بازسازی مناطق زلزله زده که در سایر نقاط کشور انجام شده پیشرفت مطلوبی داشته است.
به گزارش سازه نیوز به نقل از ایسنا ،علیرضا تابش در نشست بررسی آخرین وضعیت بازسازی شهر سی سخت گفت: تاکنون ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای بازسازی منطقه زلزله زده دنا اختصاص یافت.

وی افزود: کار طبق برنامه پیش بینی شده پیش رفته و علی رغم شیوع بیماری کرونا، تعطیلات عید نوروز و ماه مبارک رمضان عملیات اجرایی به خوبی انجام شده است.

تابش اظهار داشت: عملیات آواربرداری تمامی واحدهای مسکونی به اتمام رسیده است و برخی از مشکلات باقی مانده که حل می‌شود.

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ایران، گفت: از تعداد ۱۶۹۹ واحد احداثی اکثراً پروانه‌های ساخت واحدها صادر شده است.

وی با اشاره به آغاز عملیات پی کنی و اجرای فونداسیون‌ها، خاطر نشان کرد: عملیات اجرایی ساخت اسکلت فلزی ساختمان‌ها در مناطق زلزله زده نیز آغاز شده و پیشرفت کار مطلوب است و امید است ظرف یک ماه آینده سرعت کار ارتقا بیشتری یابد.

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی اظهار داشت: بنا به پیشرفت کار سیمان، میلگرد و اسکلت فلزی تأمین و در اختیار مردم گذاشته می‌شود.

وی با بیان اینکه اکیپ‌های اجرایی پای کار هستند، گفت: امروز و فردا روند کار و مشکلات طی جلسات در استان مطرح و بررسی خواهند شد.

تابش با تاکید بر اینکه پرداخت تسهیلات و وام بلاعوض نسبت به سایر مناطق زلزله زده در کشور در گذشته معادل ۲ برابر افزایش پیدا کرده است.

تابش با بیان اینکه زیربناها بیش‌تر از حدی که پیش بینی شده بود توسط مردم در نظر گرفته شده است، گفت: امید است با این اعتبارات بتوانیم کار را به سرانجام برسانیم.

وی در خصوص وضعیت افراد مستأجر نیز، عنوان کرد: تسهیلات بلاعوض به مبلغ ۱۵ میلیون تومان و وام به مبلغ ۳۰ میلیون تومان در صورت ارزیابی خسارت به وسایل و لوازم خانگی این افراد تعلق می‌گیرد.