کد خبر: ۵۴۳۶۶
تاریخ انتشار: ۱۳:۱۵ - ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۰ 12 May 2021

تخصیص زمین برای احداث مسکن ملی ایلام

مدیرکل راه و شهرسازی ایلام گفت: ۱۸۳ هزار متر مربع زمین در این استان برای احداث مسکن در قالب طرح اقدام ملی اختصاص یافت.
به گزارش سازه نیوز به نقل از ایرنا ،عبدالله بهادری در ادامه گفت: اداره کل راه و شهرسازی ایلام احداث ۱۰ هزار و ۵۳۰ واحد مسکونی را در دستور کار خود قرار داده که تا این لحظه ثبت نام ۱۶ هزار و ۵۱۵ متقاضی طرح اقدام ملی مسکن در استان به انجام رسیده است.

وی افزود: پس از بررسی شرایط و پالایش متقاضیان، اشخاص واجد شرایط جهت تشکیل پرونده و واریز مبلغ سهم آوره معرفی می شوند که تا کنون نزدیک به هزار و ۷۵۲ نفر از اشخاص واجد شرایط سهم آورده اولیه خود را واریز نموده اند.

مدیرکل راه و شهرسازی ایلام یادآور شد: متقاضیان واجد شرایط در طرح اقدام ملی مسکن بعد از ثبت نام اولیه و بررسی شرایط و صلاحیت آنها، لازم است در بانک مسکن حساب مخصوص این طرح را افتتاح کنند تا نسبت به واریز آورده نقدی برای خانه دار شدن در این طرح اقدام لازم را انجام دهند.

بهادری تاکید کرد: متقاضیانی که پیامک راه و شهرسازی استان را دریافت کرده اند و پس از مراجعه به سامانه طرح اقدام ملی مسکن مدارک خود را تهیه کرده اند، باید در مدت زمان تعیین شده (۱۵ روز پس از دریافت پیامک) برای پرداخت سهم آورده به بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان و بانک مراجعه کنند.

وی در مورد دیگر متقاضیان طرح اقدام ملی مسکن که هنوز پیامک دریافت نکرده اند، گفت: این متقاضیان در مراحل بعدی پالایش احراز شرایط قرار دارند و به زودی برای انجام اقدام های مورد نیاز به آنان اطلاع رسانی می شود.

مدیرکل راه و شهرسازی ایلام تصریح کرد: پس از بررسی‌های نهایی متقاضیانی که شرایط دریافت مسکن در طرح اقدام ملی را ندارند حذف می‌شوند و در صورتی که تعداد متقاضیان از تعداد مسکن در نظر گرفته شده در طرح اقدام ملی مسکن بیشتر باشد، برنامه ریزی برای افزایش تعداد مسکن احداثی در این طرح به عمل خواهد آمد.

بیش از ۹۰۰ هکتار از محدوده قانونی استان ایلام را بافت های فرسوده و ۲۳۰ هکتار را نیز سکونتگاه های غیر رسمی تشکیل می دهد که این میزان در مجموع ۳۰ درصد محدوده شهری این استان را شامل می شود.

طرح اقدام ملی تولید و عرضه مسکن به منظور احداث ۴۰۰ هزار واحد مسکونی در سراسر کشور آغاز شده است.