کد خبر: ۵۴۵۶۲
تاریخ انتشار: ۰۹:۰۸ - ۱۷ خرداد ۱۴۰۰ 07 June 2021

حمایت قاطع بانک ملت از تولید و صنعت

یکی از اهداف اصلی بانک ملت خوزستان، خلق زنجیره ارزش افزوده و ایجاد مزیت رقابتی در خوزستان است .

 به گزارش سازه نیوز و به نقل از سایت هفته نامه اقتصاد کارا:مدیر شعب بانک ملت خوزستان گفت بانک ملت در پرداخت تسهیلات، بسیار توانمند بوده و اولین بانک در پرداخت تسهیلات  درکشور به گواه آمار موجود  می باشد ؛ همچنین به نقل از مجله  بنکر، این بانک دومین بانک  در جهان  اسلام درپرداخت  تسهیلات  منطبق بر شریعت  اسلامی  شناخته شده است.

 عبدالرحیم کیوانی افزود ؛ این بانک به عنوان بانک حامی انرژی هم شناخته شده است ، چرا که بانک ملت در پرداخت تسهیلات به شرکت های حوزه نفت، گاز و پتروشیمی، فعالیت گسترده ای داشته و ایجاد ارزش افزوده، یکی از افتخارات آن  محسوب می شود.

وی در ادامه افزود: طی بررسی های انجام شده، این بانک در پرداخت منابع در سال گذشته حدود ۱۲۵ درصد رشد مصرف داشته است. بررسیها نشان می دهد که حدود ۶۰ درصد از این مبلغ در بخش صنعت تخصیص یافته است. در واقع بانک ملت اعتقاد دارد، اگر این مصارف  در بخش صنعت و به صورت درست و پایدار مصرف گردد، اشتغالزایی موثر و پایدار ایجاد خواهد شد.

مدیر محترم شعب بانک ملت استان خوزستان همچنین گفت؛ با الهام از فرمایشات مقام معظم رهبری، حمایت از تولید در سرلوحه فعالیتهای مان قرار دارد. هدف امسال هم که سال پشتیبانی و مانع زدایی از تولید نام گرفته، این است که بتوانیم در راستای نیازهای کشور به بخش تولید از جمله صنعت بیش از پیش، یاری رسانیم ؛ در مدت کوتاه سپری شده از آغاز سال، حمایت از بخش های تولیدی نسبت به سال قبل، ۱۳ درصد رشد داشته است و رتبه اول مصرف منابع بانکی استان را به خود اختصاص داده ایم.

وی افزود: در استان خوزستان ۶۲ شعبه بانک ملت فعال است و به لحاظ رتبه در اعطای تسهیلات جزو پنج استان برتر کشور محسوب می شود. چرا که حمایت از تولید، اصلی ترین کاری است که می‌توانیم و باید انجام دهیم. بیکاری در استان بالاست و همه ما برای ایجاد اشتغال پایدار در خوزستان که منابع سرشاری دارد، مسئولیم. البته ما به مجموعه ها و افرادی کمک می کنیم که  در مسیر درست حرکت می کنند ودارای ساختار مالی متناسب می باشند تا باعث اتلاف منابع نشود. زیرا بانک‌ ملت، باید به ذینفعان و سهامداران خود پاسخگو باشد و نمی تواند منافع سپرده گذاران و سهامداران را از بین ببرد.

عبدالرحیم کیوانی در خصوص میانگین زمان ارائه تسهیلات گفت: تسهیلاتی که اعطا می شود اگر در سطح استان باشد، حداکثر تا دو هفته پرداخت می شود، ولی اگر  تسهیلات در تراز کلان و خارج از حدود اختیارات استان باشد، مدت زمان بیشتری برای تصویب آن نیاز است. نکته مهم دیگر آنکه به شعب اعلام کرده ایم، امسال باید ۸۰ درصد از  منابع موجود و در اختیار خود را صرف ارائه تسهیلات نمایند که این رقم در سال گذشته، حدود ۷۰ درصد بوده است.

وی درباره نمایشگاه سه روزه ماهشهر گفت: این نمایشگه، پلی بین کار و سرمایه ایجاد کرد تا راه صنعتگران برای رسیدن به آرمان های شان را هموارتر نماید. حضور ما نیز در این رویداد ، بازاریابی و انتخاب مشتریان خوب بود که بتوانیم در تامین منابع مالی به آنها کمک کنیم.

عبدالرحیم کیوانی گفت : در مدت کوتاهی که مجددا در سرپرستی استان مشغول فعالیت گردیده ام ، قریب ۵۰ بازدید موثر از مجموعه های بزرگ صورت گرفته است تا بتوان از طریق تحقیقات میدانی انجام شده ،ضمن برقراری ارتباطات اثر بخش با فعالان حوزه اقتصادی استان ، در تامین نیازهای مالی ایشان بصورت نظامند حرکت نمایی. بانک ملت در این رویداد فعالانه شرکت کرد چرا که اساساً نقش بانک ملت در برگزاری چنین رویدادهایی، بعنوان یک سوپر مارکت بزرگ مالی بسیار ارزشمند است. زیرا در چنین رویدادهایی، حمایت از صنایع استان تسریع می یابد.

به گفته وی، در نمایشگاه امسال با شرکتهایی که از ساختار مالی و اعتباری محکمی برخوردار بودند ؛ مذاکرات ارزنده ای صورت گرفت که امید می رود با افزایش سطح تعاملات فی مابین ، منشاء خیر و برکت در جهت افزایش رفاه عمومی جامعه در استان در آینده نزدیک گردد.

 وی در پایان خاطرنشان کرد: برگزاری این نمایشگاه فرصتهای بسیار خوبی بود ایجاد کرد که باید تداوم یابد.. انتظار ما این است که در برقراری نمایشگاههای آتی مرتبط با صنعت پتروشیمی ؛ همه شرکتهای پتروشیمی‌ ، خود نیز دارای غرفه بوده  تا  بتوانیم با آنها ارتباطات موثرتری برقرار کنیم.

لازم به ذکر است نخستین نمایشگاه توانمندسازی و حمایت از شرکتهای منطقه ماهشهر و بندر امام خمینی در تامین نیازهای عمومی و تخصصی شرکتهای پتروشیمی ماهشهر از 9 تا 11 خرداد در سالن تلاش شهرک بعثت شهرستان ماهشهر برگزار شد.