کد خبر: ۵۴۷۰۴
تاریخ انتشار: ۱۱:۱۷ - ۲۹ تير ۱۴۰۰ 20 July 2021
سخنگوی کمیسیون عمران مجلس:

تاخیر در پرداخت اعتبارات قیر عملیات راهسازی را به تاخیر می‌اندازد

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس گفت: با توجه به اینکه ۶ ماه ابتدایی سال فصل کار و عملیات‌های راهسازی بوده و در نیم سال دوم به دلیل بارندگی امکان اینگونه فعالیت‌ها نیست، تاخیر در پرداخت اعتبارات مربوط به قیر عملیات راه و جاده‌سازی را متوقف کرده و به تاخیر می‌اندازد.

به گزارش سازه نیوز و به نقل از ایرنا:عبدالجلال ایری در توضیح دستور کار جلسه روز دوشنبه کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: جلسه امروز درخصوص بررسی اعتبارات قیر در بند (ز) تبصره یک قانون بودجه سال ۱۴۰۰ کل کشور و نحوه توزیع آن بود.

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس افزود: براساس این بند از قانون وزارت نفت مکلف شد تا مبلغ ۱۵ هزار میلیارد تومان از محل جزء (۲) بند (ب) این تبصره مواد اولیه قیر وی. بی (وکیوم باتوم)، نفت خام را به صورت ماهانه در اختیار پالایشگاه‌ها و پتروشیمی‌ها قرار دهد اما با توجه به اینکه فروش نفت به حد نصاب پیش‌بینی شده در لایحه بودجه نرسید، هیچگونه تخصیصی نیز از این محل صورت نگرفت.

ایری ادامه داد: سازمان راهداری و بنیاد مسکن که به صورت مستقیم با موضوع تخصیص اعتبارات قیر درگیر هستند، به دلیل عدم پرداخت مبالغ مذکور پس از گذشت ۴ ماه از سال گلایه‌مند بودند. سازمان راهداری با توجه به اینکه مدیریت ۲۲۰ هزار کیلومتر از راه‌های کشور را برعهده دارد، گزارش بسیار خوبی درخصوص وضعیت راه‌ها ارائه کرد. همچنین در ادامه نشست بنیاد مسکن در خصوص مشکلات ناشی از عدم اجرای این بند از قانون و نیز دیوان محاسبات درخصوص علل عدم اجرای قانون مذکور گزارش‌هایی ارائه کردند.

نماینده مردم کردکوی، ترکمن، بندرگز، گمیشان در مجلس با بیان اینکه مسئولان مربوطه عدم تدوین آیین‌نامه بند (ب) بودجه ۱۴۰۰ را یکی از دلایل اجرا نشدن عدم تخصیص اعتبارات مر بوط به قیر دانستند،  تصریح کرد: با توجه به اینکه آیین‌نامه بند مذکور بودجه اخیرا به تصویب رسیده و در روزهای آینده ابلاغ می‌شود و نیز طرح استفساریه بند (ز) تبصره (۱) قانون بودجه ۱۴۰۰ کل کشور و مجوز مجلس به وزارت نفت برای تأمین قیر رایگان در ۶ ماهه نخست سال جاری، امیدواریم در ماه اخیر گشایش‌هایی در این خصوص ایجاد شود.

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، اظهار کرد: با توجه به اینکه ۶ ماه ابتدایی سال فصل کار و عملیات‌های راه‌سازی است و در نیم سال دوم به دلیل بارندگی امکان اینگونه فعالیت‌ها نیست، تاخیر در پرداخت اعتبارات مربوط به قیر عملیات راه و جاده سازی را متوقف کرده و به تاخیر می‌اندازد اما امیدوارم با اجرایی شدن این بند از بودجه اقدامات خوبی صورت بگیرد.
برچسب ها: عملیات راهسازی