کد خبر: ۵۴۸۶۸
تاریخ انتشار: ۰۹:۰۹ - ۱۸ مهر ۱۴۰۰ 10 October 2021
مدیرعامل هلال احمر خوزستان خبر داد

ارزیابی و امدادرسانی به بیش از ۲ هزار خانوار زلزله‌زده اندیکا

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان از ادامه عملیات امدادرسانی هلال‌احمر به آسیب‌دیدگان از زلزله اندیکا خبر داد.

به گزارش سازه نیوز و به نقل از ایسنا:علی خدادادی با اشاره به وقوع زلزله در روزهای گذشته در مناطق روستایی و صعب‌العبور شهرستان اندیکا در جمع خبرنگاران، اظهارکرد: ۲۴ تیم عملیاتی این جمعیت در حال امدادرسانی به آسیب‌دیدگان ناشی از وقوع این دو زمین‌لرزه هستند.

به گزارش ایسنا، وی افزود: تاکنون به یک هزار و ۵۸۷ نفر امدادرسانی شده و ۱۹ مصدوم نیز با همکاری تیم‌های اورژانس به مراکز درمانی انتقال یافته و یا به صورت سرپایی مداوا شده‌اند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان گفت: ۲ هزار و ۲۹۲ خانوار در ۱۴۴ روستا حوزه شهرستان اندیکا تاکنون مورد ارزیابی قرار گرفته و امدادرسانی در حال انجام است.

وی با اشاره به سختی دسترسی تیم‌های امدادی به تعدادی از روستاهای کوهستانی زلزله‌زده به دلیل صعب‌العبور بودن مسیرهای زمینی و نبود شرایط مناسب فرود بالگرد در برخی روستاها، افزود: البته این مشکلات نتوانسته است تاکنون مانع ارائه خدمات امدادی به آسیب‌دیدگان ناشی از این زمین‌لرزه‌ها شود و نجات‌گران جمعیت هلال احمر با تمام توان در حال ارائه خدمات و توزیع اقلام امدادی و بهداشتی مورد نیاز مردم آسیب‌دیده هستند.

خدادادی افزود: با توجه به محرومیت منطقه و شرایط فصلی و آب و هوایی، در صدد هستیم با تقویت خانه‌های هلال و جلب حمایت خیرین و سایر مجموعه‌های حمایتی، شرایط مناسب‌تری برای خانوارهای آسیب‌دیده فراهم کنیم و تجهیزات گرمایشی تهیه و در اختیار این خانوارها قرار دهیم.