کد خبر: ۵۴۸۸۷
تاریخ انتشار: ۱۱:۱۶ - ۲۶ مهر ۱۴۰۰ 18 October 2021
رییس سازمان مدیریت بحران کشور:

بازسازی منطقه زلزله زده اندیکا متناسب با بافت عشایری آن انجام می‌شود

رییس سازمان مدیریت بحران کشور با تاکید بر بازسازی منطقه زلزله زده اندیکا متناسب با بافت عشایری آن گفت: برنامه‌ها و اقداماتی نظیر اسکان موقت، تحویل چادر و بازسازی مناطق مختلف زلزله زده اندیکا با توجه به موقعیت خاص منطقه از نظر عشایری برنامه ریزی شده و انجام می‌شود.
به گزارش سازه نیوز و به نقل از ایرنا:اسماعیل نجار صبح دوشنبه در بدو ورود به استان خوزستان به منظور بازدید از مناطق زلزله زده اندیکا در استانداری خوزستان به خبرنگاران گفت:  با توجه به عشایری بودن مناطق آسیب دیده از زمین لرزه برنامه‌های متفاوتی برای رفع مشکلات خسارت دیدگان ناشی از این زمین لرزه برنامه ریزی شده است.

وی  با بیان این که زلزله اخیر تلفات جانی نداشت اما مردم دچار خسارت‌ مالی شدند بیان کرد: از همان دقایق نخست وقوع زلزله همه دستگاه‌های اجرایی با محور استانداری خوزستان کار امداد رسانی و بسیج امکانات را انجام دادند.

رییس سازمان مدیریت بحران کشور توضیح داد: براساس گزارش‌های ارسالی از دستگاه‌های مختلف امکانات امدادی و آذوقه در اختیار مردم منطقه قرار گرفته و نظرات و دیدگاه‌های خوبی پیرامون بازسازی منازل خسارت دیدگان مطرح شده است که بنیاد مسکن در حال طراحی موضوع است.

وی همچنین در خصوص برنامه سفر خود به منطقه زلزله زده اندیکا گفت: بعد از بازدید از مناطق زلزله زده نشستی در استانداری خوزستان به منظور اتخاذ تصمیم نهایی برگزار می‌ شود.

نجار با اشاره به تاکید وزیر کشور مبنی بر رفع محرومیت از منطقه زلزله زده اندیکا اظهار داشت: با توجه به محرومیتی که در منطقه زلزله زده اندیکا وجود دارد رسیدگی لازم برای برون رفت این منطقه از مشکلات انجام می شود.

پنج زمین لرزه در فاصله زمانی ۱۲ تا ۱۹ مهرماه جاری در شهرستان اندیکا با مرکزیت قلعه خواجه رخ داده است. بزرگترین این زلزله ها ۵،۷ ریشتر شدت داشت.

به گزارش ایرنا طبق برآورد اعلام شده بر اثر وقوع زمین لرزه های اخیر در شهرستان اندیکا ۹۸۰ واحد مسکونی نیاز به تخریب و بازسازی و یکهزار و ۹۵۰ واحد مسکونی در این منطقه نیز نیاز به بهسازی دارند.

همچنین ۶۰۰ مکان نگهداری دام در این شهرستان که بر اثر زلزله دچار آسیب شدند باید بهسازی شوند.

بر اساس آخرین گزارش زلزله های اخیر پنج هزار میلیارد ریال به شهرستان اندیکا خسارت وارد کرده است.