کد خبر: ۵۴۸۸۹
تاریخ انتشار: ۰۰:۲۶ - ۲۹ مهر ۱۴۰۰ 21 October 2021

آرامش در بازار سیمان

دبیر اجرایی اتاق اصناف اهواز گفت: در حال حاضر در خصوص بحث سیمان، کمبود و مشکلی وجود ندارد و این بازار در شرایط آرامی قرار گرفته است و به نظر می‌رسد که شرایط بازار سیمان در آینده نیز پایدار بماند.
به گزارش سازه نیوز و به نقل از ایسنا:ابوالقاسم کوره‌چینی در خصوص وضعیت بازار سیمان، اظهار کرد: در گذشته فروشندگان سیمان، به صورت مستقیم از کارخانه خرید خود را انجام می‌دادند اما پس از عرضه شدن سیمان در بازار بورس و اوراق بهادار، بسیاری از این فروشندگان دانش کافی و حتی کد بورسی برای ورود به بازار سرمایه را نداشتند.

وی با اشاره به وجود آمدن واسطه‌گری در زمان عرضه شدن سیمان در بورس، افزود: خرید سیمان در بازار بورس و اوراق بهادار، آزاد است و نیازی به داشتن پروانه کسب و مجوز ندارد. در این بین، دلال‌هایی که توان خرید سیمان به میزان زیاد را داشتند، سهمیه‌های سیمان را خریداری می‌کردند و فروشندگان مصالح ساختمانی به ناچار، سیمان مورد نیاز خود را از طریق این دلال‌ها تامین می‌کردند.

دبیر اجرایی اتاق اصناف اهواز با اشاره به متعادل شدن بازار سیمان، گفت: در حال حاضر با توجه به گذر از این دوران و اخذ کد بورسی توسط عاملین فروش مصالح ساختمانی، بازار سیمان از بحبوحه و هیجاناتی که در آن قرار گرفته بود، خارج شد و در حال حاضر قیمت هر کیسه آن حدود ۳۷ هزار تومان است.

کوره چینی با اشاره به اینکه در ماه‌های اخیر و با ورود به بورس، قیمت هر کیسه سیمان افزایش قیمت شدیدی داشت، اظهار کرد: پیش از عرضه سیمان در بازار بورس و اوراق بهادار، قیمت هر کیسه آن در محدوده کانال ۲۰ هزار تومان قرار داشت اما پس از عرضه در بورس، این کالا تحت تاثیر شرایط واسطه‌گران قرار گرفت و قیمت آن نجومی شد.

وی گفت: مشکلاتی که در ماه‌های اخیر به دلیل محدودیت برق و بورس، برای بازار سیمان به وجود آمد، رفع شده است و میزان عرضه و تقاضا در این بازار متعادل است. در حال حاضر در خصوص بحث سیمان، کمبود و مشکلی وجود ندارد و این بازار در شرایط آرامی قرار گرفته است و به نظر می‌رسد که شرایط بازار سیمان در آینده نیز پایدار بماند.

دبیر اجرایی اتاق اصناف اهواز با اشاره به گرانی دیگر کالاها گفت: در بسیاری از کالاها کمبود وجود ندارد و گرانی آن هم به صورت سراسری است. به عنوان مثال اخیرا نیز کارخانه‌های تولیدکننده لاستیک درخواست افزایش قیمت لاستیک را مطرح کرده‌اند.
برچسب ها: بازار سیمان