کد خبر: ۵۴۸۹۰
تاریخ انتشار: ۰۰:۲۹ - ۲۹ مهر ۱۴۰۰ 21 October 2021
معاون بنیاد مسکن عنوان کرد

آغاز رسمی عملیات آواربرداری در اندیکا / آخرین وضعیت منازل احداثی بندرامام

معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن از آغاز رسمی عملیات آواربرداری در مناطق زلزله‌زده اندیکا خبر داد.

به گزارش سازه نیوز و به نقل از ایسنا:مجید جودی با اشاره به بازدید خود از مناطق زلزله زده اندیکا و بندر امام، در گفت‌وگو با ایسنا در خصوص آخرین وضعیت مناطق زلزله زده اندیکا اظهار کرد: براساس برآورد و ارزیابی کلی خسارت‌ها در مناطق زلزله‌زده اندیکا، ۹۸۰ واحد احداثی و ۱۹۸۰ واحد تعمیراتی در این مناطق شناسایی شده است.

وی افزود: این تعداد آمارها، جمع‌بندی شده و به تایید مقامات استان رسیده است و اکنون برای کسب اعتبارات به وزارت کشور ارسال شده است تا در اولین جلسه هیات دولت، مطرح و اعتبارات لازم تصویب شود.

معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن گفت: با توجه به اینکه مناطق زلزله‌زده اندیکا صعب‌العبور هستند و هزینه بازسازی و ساخت و ساز مسکن در این مناطق، بالا است، سعی خواهیم کرد نسبت به بازسازی‌های قبلی میزان تسهیلات کمکی و بلاعوض را افزایش دهیم.

جودی عنوان کرد: کارشناسان پژوهشکده سوانح طبیعی در منطقه حضور دارند و الگوی مسکنی را برای این مناطق تعریف کرده‌اند تا بتوانیم ساختمان‌هایی سبک و با سرعت اجرای بالا را در مناطق زلزله زده اندیکا بسازیم.

وی ادامه داد: تلاش خواهیم کرد تا بحث اسکان اضطراری را به اسکان دائم پیوند بزنیم تا مردم منطقه از چادر مستقیم وارد خانه‌های خود شوند و هزینه‌ای بابت اسکان موقت متحمل نشوند.

معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن با بیان اینکه عملیات آواربرداری در مناطق زلزله‌زده اندیکا رسما آغاز شده است، گفت: کار تشکیل پرونده برای واحدهای آسیب دیده در حال انجام است و امیدواریم تا چند روز آینده این کار به اتمام برسد.

جودی عنوان کرد: برای ساخت و ساز واحدهای آسیب دیده از زلزله اندیکا، منتظر اعتبارات دولتی نخواهیم بود و با اعتبارات داخلی بنیاد، کار بازسازی را آغاز خواهیم کرد. از هفته آینده امیدواریم شاهد بالا رفتن خانه‌ها و دیده شدن ساخت و ساز واحدها باشیم.

وی همچنین با اشاره به بازدید از پروژه‌های ساخت مسکن برای واحدهای آسیب دیده از آبگرفتگی‌های بندرامام گفت: یک مجموعه ۴ هزار واحدی بسیار خوب در بندرامام در دست ساخت است که حدود ۱۰ تا ۱۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد. البته این مجموعه با توجه به همکاری مردم سرعت بالایی در ساخت به خود گرفته و پیشرفت آن در ادامه، جهشی خواهد بود.

معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن ادامه داد: بخشی از اعتبارات اجرای این مجموعه ۴ هزار واحدی در بندر امام، تخصیص داده شده و روند کار بسیار مطلوب است. امیدواریم یک پروژه نمونه در بحث بافت‌های نابسامان در بندر امام اجرایی شود و بتوان از آن به عنوان یک الگو در ساماندهی بافت‌های نابسامان کشور استفاده کرد.