کد خبر: ۵۵۱۸۵
تاریخ انتشار: ۲۰:۱۶ - ۲۶ خرداد ۱۴۰۱ 16 June 2022
شرکت شیلنگ و لوله خوزستان در مسیر توسعه و تنوع محصولات:

اخذ هفتمین پروانه استاندارد ملی ایران به شماره 2-13361 لوله‌های تحت فشارUPVC

این شرکت موفق به اخذ پروانه استاندارد ملی ایران به شماره 2-13361 برای محصولات لوله پلی وینیل کلرید سخت (U-PVC) مورد مصرف در کاربردهای آبرسانی و فاضلاب و زهکشی تحت فشار مدفون در خاک و بالای سطح زمین گردیده است.

به گزارش سازه نیوز : این شرکت موفق به اخذ  پروانه استاندارد ملی ایران به شماره  2-13361 برای محصولات لوله پلی وینیل کلرید سخت (U-PVC) مورد مصرف در  کاربردهای آبرسانی و فاضلاب و زهکشی تحت فشار مدفون در خاک و بالای سطح زمین گردیده است.

 
بر اساس قانون تقویت و توسعه نظام استاندارد مصوب یکهزار سیصد و نود شش ودر اجرای مصوبات شورای عالی استاندارد: به موجب این پروانه اجازه داده می‌شود که واحد تولیدی شیلنگ و لوله خوزستان با رعایت قوانین و مقررات مربوط به استاندارد ملی شماره 2-13361 از علامت استاندارد ایران برای محصول لوله یو پی وی سی برای فرآورده سیستم های لوله گذاری برای کاربرد های آبرسانی و فاضلاب و زهکشی تحت فشار مدفون در خاک و بالای سطح زمین با نام تجاری شیلنگ و لوله خوزستان استفاده نماید.
 

 
لوله یو پی وی سی آبرسانی تحت فشار  2-13361
 
 
این گروه از لوله‌های یو پی وی سی U-PVC، جهت آبرسانی تحت فشار تا دمای 45 درجه سانتیگراد و در فشارهای کاری 4 تا ۲۵ بار به منظور انتقال آب شرب، کشاورزی، زهکشی و نیز فاضلاب تحت فشار مورد استفاده قرار می‌گیرند. از موارد مصرف این دسته از لوله ها می توان به موارد زیر اشاره کرد:
 
الف)خطوط اصلی انتقال و شبکه توزیع آب به حالت مدفون در خاک
 
 ب)انتقال اب به حالت روی کار برای داخل و خارج ساختمان
 
  ج)تخلیه فاضلاب زیر کار و روی کار و شبکه فاضلاب تحت فشار
 
 
 
گواهینامه های استاندارد لوله و اتصالات پی وی سی و لوله های پلی اتیلن
 
 
 
شرکت شیلنگ و لوله خوزستان در جهت بهبود کیفیت کالا و خدمات و جلب رضایت مشتریان خود علاوه بر استقرار سیستم های مدیریتی و فراهم نمودن زیرساختهای لازم به جهت کاربردی بودن این سیستم ها، واطمینان بیشتر مشتریان خود گواهینامه ها و مجوزهای مرتبط با محصولات پی وی سی و پلی اتیلن را اخذ نموده است. سایر گواهینامه های استاندارد ملی اخذ شده  شرکت شیلنگ و لوله خوزستان عبارتند از:
 
12142-1، 9119-1، 9118-1، 11215-21، 14427-2، 11105
 
نکته: اهمیت نوع کاربرد بر اساس نشانه گذاری
تنوع تولید لوله و اتصالات پی وی سی برای کاربردهای مختلف از نقاط قوت ان هاست. لیکن عدم توجه به کاربرد هر محصول در جایگاه ویژه ان می تواند سبب ایجاد مشکلاتی  برای مصرف کننده شود. بنابراین توصیه می شود لوله و یا اتصال در محدوده کاربردی  معینی که بر روی لوله درج شده است به کاربرده شود.