کد خبر: ۵۵۲۰۴
تاریخ انتشار: ۱۸:۳۵ - ۱۵ تير ۱۴۰۱ 06 July 2022

تکمیل طرح تعریض محور اهواز-مسجدسلیمان به واسطه تامین اعتبار

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خوزستان گفت: عملیات تعریض و چهاربانده کردن محور اهواز-مسجدسلیمان با تامین اعتبار تسریع می‌شود.
به گزارش سازه نیوز و به نقل از فارس : محمد خانچی معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خوزستان محور اهواز-مسجدسلیمان را محوری میان استان‌های خوزستان و چهارمحال و بختیاری و حادثه خیز دانست و اظهار کرد: به دلیل اهمیتی که دارد، باید توجه ویژه‌ای به آن شود.

وی افزود: در مصوبه‌های سفر استانی رئیس جمهور به خوزستان در حوزه راه توجه ویژه‌ای به جاده‌های استان و این محور شد، زیرا جزو محور‌های حادثه خیز محسوب می‌شود.

خانچی به تعریض و چهاربانده شدن بخشی از محور اهواز-مسجدسلیمان اشاره کرد و ادامه داد: تعریض بخشی از آن در حال انجام و بخش دیگری نیز همچنان باقیمانده است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خوزستان با بیان اینکه تامین اعتبار از دو محل برای تکمیل عملیات چهاربانده کردن این محور انجام شده است، اضافه کرد: یک‌هزار میلیارد تومان برای ساخت و تکمیل باند دوم محور اهواز-مسجدسلیمان-اندیکا در نظر گرفته شده که باید از سوی سازمان برنامه و بودجه و وزارت راه و شهرسازی تامین شود.

وی بیان کرد: علاوه بر تامین قیر رایگان تا سال ۱۴۰۳، ۱۰۰ میلیارد تومان باید در قالب مصوبه‌های سفر ریاست جمهوری و از محل مسئولیت‌های اجتماعی وزارت نفت اختصاص یابد که بدون شک با تامین این میزان اعتبار، اجرای این طرح تسریع خواهد شد.

خانچی درباره ساخت تونل در جاده مسجدسلیمان گفت: کار‌های مربوط به این جاده که قرار است از نفت سفید تا مسجدسلیمان ساخته شود، در حال انجام است و برنامه اجرایی آن در آینده اعلام می‌شود.