رئیس اداره نظام‌مهندسی و مقررات ملی ساختمان اداره کل راه و شهرسازی استان مرکزی گفت: آزمون ورود به حرفه مهندسان همزمان با سراسر کشور در استان مرکزی برگزار می‌شود.
مدیرکل راه و شهرسازی استان قزوین با تأکید بر ضرورت تحکیم انضباط حرفه‌ای در بین دارندگان پروانه اشتغال به کار و با توجه به نامه معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی، مفاد مورد نظر را جهت ابلاغ اعلام کرد.
معاون خدمات‌مهندسی سازمان نظام‌مهندسی‌ساختمان استان تهران در خصوص گودبرداری‌های‌عمیق شهری اظهار کرد: گودبرداری یکی از عملیات‌های عمرانی پیچیده و خطرناک مهندسی به شمار می‌رود که به منظور حفظ جان انسان‌های داخل و خارج گود، ساختمان‌های مجاور و فراهم‌نمودن شرایط ایمن و مطمئن از سازه‌های نگهبان اصولی به روش‌های مختلف همچون خرپا، نیلینگ، دیوار برلنی و ... استفاده می‌شود.
جلسه هم‌اندیشی با موضوع ایمنی در ساخت و سازهای حوزه اداره کل راه و شهرسازی لارستان با حضور رئیس و کارشناس اداره نظام‌مهندسی این اداره کل و نمایندگان اداره کار و دیگر اعضای کمیته برگزار شد
اولین نشست منطقه ۲ کشور دفتر مقررات ملی و کنترل ساختمان و دفتر توسعه مهندسی ساختمان وزارت راه و شهرسازی با ادارات کل راه و شهرسازی استان‌های اصفهان، ایلام، خوزستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، لرستان و مرکزی به میزبانی اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان برگزار شد.
مدیرکل توسعه مهندسی وزارت راه و شهرسازی در نشست مشترک مدیران مسکن و ساختمان و روسای ادارات نظام‌مهندسی منطقه یک کشور در قزوین گفت: تهیه لایحه برای قانون نظام‌مهندسی کنترل ساختمان، تدوین روش‌های اجرایی و تدابیر ترویجی، ارتقای اخلاق حرفه‌ای و توسعه مطالعات و تحقیقات پایدار از جمله مهم‌ترین برنامه‌های پیش‌بینی شده در سال جاری است که به زودی در اختیار استان‌ها قرار می‌گیرد.
رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان زنجان گفت: با توجه به مقررات ملی ساختمان، نصب تابلوی مشخصات ساختمان توسط مجری الزامی است.
مشكل اصلي حوزه ساختمان تسلط سوداگري بر كيفيت است زيرا ساخت و ساز در شرايط فعلي به يك كالاي سودآور تبديل شده است.
مديركل دفتر مقررات ملي و كنترل ساختمان وزارت راه و شهرسازي گفت:
نگاه دولت به حوزه ايمني ساختمان ها در سراسر كشور بسيار كارشناسي شده و به طور كامل غير سياسي است.
اولين نشست منطقه سه معاونت مسكن و ساختمان وزارت راه و شهرسازي با شركت مديران مسكن و روساي نظام مهندسي و مقررات ملي ساختمان اداره كل راه و شهرسازي استان هاي تهران، گلستان، يزد، خراسان شمالي، خراسان جنوبي و خراسان رضوي در مشهد برگزار شد.
صفحه  از ۷۹