کد خبر: ۳۴۶۶۱
تاریخ انتشار: ۱۱:۰۳ - ۳۱ فروردين ۱۳۹۶ 20 April 2017

اولين نشست منطقه سه معاونت مسكن و ساختمان وزارت راه و شهرسازي در مشهد برگزار شد

اولين نشست منطقه سه معاونت مسكن و ساختمان وزارت راه و شهرسازي با شركت مديران مسكن و روساي نظام مهندسي و مقررات ملي ساختمان اداره كل راه و شهرسازي استان هاي تهران، گلستان، يزد، خراسان شمالي، خراسان جنوبي و خراسان رضوي در مشهد برگزار شد.
 به گزارش سازه نیوز و به نقل از  روابط عمومي سازمان نظام مهندسي ساختمان خراسان رضوي در اين مراسم دكتر منوچهر شيباني اصل مدير كل دفتر سازمان هاي مهندسي و تشكل هاي حرفه اي وزارت راه و شهرسازي گفت: همكاري و ارتباط اين وزارت با سازمان هاي نظام مهندسي ساختمان و نظام كارداني در سه محور حمايت، هدايت و نظارت است، كه در بخش نظارت مقاومت و توجه بيشتري مي شود.

به گفته وي، در حال حاضر 10 دستگاه اجرائي بر عملكرد ارگان ها و نهادهاي دولتي نظارت مي كنند و همواره نظارت وزارت راه و شهرسازي با زير مجموعه ها ارشادي بوده است.

دكتر بهزاد ماني فر مدير كل دفتر مقررات ملي كنترل ساختمان هم يكي از اهداف جلسات منطقه اي را تبادل تجربيات استان ها در زمينه هاي اجراي مقررات ملي ساختمان در حوزه هاي ساخت و ساز دانست.

وي افزود: ما بدنبال تدوين دستور العمل هاي جديد در بخش هاي نظارت و آموزش در سطح ملي هستيم، از اين رو اين دو مديريت را از يكديگر جدا كرده ايم تا بيش از گذشته به مسائل نظارت و آموزشي كه جز وظايف سازمان هاي نظام مهندسي است توجه ويژه اي مي شود.
در اين جلسه روساي اداره نظام مهندسي و مقررات ملي ساختمان و مديران مسكن ادارات كل راه و شهرسازي استان هاي تهران، يزد، گلستان، خراسان جنوبي، خراسان شمالي و خراسان رضوي مسائل و مشكلات، نظرات و پيشنهادهاي حوزه كاري خود را با مسوولان وزارت راه و شهرسازي در ميان گذاشتند.