مدیر کل هواشناسی استان اصفهان گفت: امروز اصفهان مابین خشکسالی هیدورلوژی و اقتصادی اجتماعی قرار گرفته است که یکی از پیچیده ترین خشکسالی‌های جهان است.
طی مکاتباتی که در مجموعه شرکت توانیر با شرکت‌های توزیع برق استانهای شمالی انجام شده، دستور آماده‌باش به تمامی نیروهای عملیاتی این شرکت‌ها داده شده است.
مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی کشور با بیان اینکه باران تا روز جمعه در ۱۷ استان نیمه شمالی کشور می‌بارد، گفت: پیش‌بینی می‌شود که برف پاییزی بر روی ارتفاعات ۹ استان کشور بنشیند و جاده‌های کوهستانی لغزنده شود.
مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی کشور با بیان اینکه نوار شمالی کشور در روزهای آتی تحت تاثیر جریانات خنک شمالی قرار دارد، گفت: استانهای ساحلی دریای خزر و نوار شمالی با کاهش دمای چهار تا ۶ درجه‌ای مواجه می‌شوند.
کارشناس سازمان هواشناسی کشور با بیان اینکه عبور دو موج بارشی بخشهایی از شمال و جنوب کشور را تحت تاثیر قرار می‌دهد، گفت: طی سه روز آتی بخشهایی از استانهای جنوبی، دامنه‌های زاگرس، نوار شمالی و دامنه‌های البرز با باران و وزش باد مواجه می‌شوند.
افرادی که در معرض سطح بالای آلودگی هوای ناشی از ترافیک قرار دارند، به غیر از مشکلات تنفسی و عملکرد ریه، به اختلال خواب نیز دچار می‌شوند.
مدیرکل سازمان هواشناسی خوزستان گفت: با توجه به جریان‌های جنوبی پدیده شرجی تا پایان هفته در استان مستقر است همچنین به دلیل رطوبت موجود انتظار داریم دمای هوای یک الی ۲ درجه کاهش پیدا کند.
مدیر کل پیش‌بینی و هشدارسریع سازمان هواشناسی ضمن اشاره به وقوع رگبار پراکنده باران در ارتفاعات البرز مرکزی از ماندگاری هوای گرم در اکثر نقاط کشور طی دو روز آینده خبر داد.
محققان اعلام کردند سال ۲۰۱۶ از لحاظ گرما از سال ۲۰۱۵ پیشی گرفته و رکورد گرم ترین سال جهان را در طول ۱۳۷ سال گذشته شکسته است.
کارشناس سازمان هواشناسی کشور از افزایش دمای سه تا پنج درجه‌ای غالب نقاط کشور تا اواسط هفته آتی خبر داد.
صفحه  از ۸