کد خبر: ۳۷۹۷۲
تاریخ انتشار: ۰۹:۰۳ - ۱۳ مهر ۱۳۹۶ 05 October 2017

پاییز سرد برای نیمه شمالی/ باران و برف در ۱۷ استان کشور

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی کشور با بیان اینکه باران تا روز جمعه در ۱۷ استان نیمه شمالی کشور می‌بارد، گفت: پیش‌بینی می‌شود که برف پاییزی بر روی ارتفاعات ۹ استان کشور بنشیند و جاده‌های کوهستانی لغزنده شود.

احد وظیفه درباره وضعیت جوی سه روز آینده کشور اظهار کرد: جریانات خنک شمالی که از روزهای گذشته وارد کشورمان شده همچنان ادامه می‌یابد و نیمه شمالی را با بارشهای باران و کاهش نسبی دما مواجه خواهد کرد.

وی ادامه داد: تداوم جریانات بارشی باعث می‌شود تا امروز استانهای گیلان، مازندران، اردبیل، آذربایجانها، کردستان، کرمانشاه، همدان، مرکزی، زنجان، قزوین، البرز، تهران، سمنان، گلستان و خراسان شمالی با بارش باران، گاهی با رعد و برق و وزش باد شدید موقتی مواجه شوند.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی کشور تصریح کرد: شدت بارشها امروز و امشب در استانهای گیلان، مازندران، اردبیل، آذربایجانها، برخی نقاط زنجان، شمال سمنان، شمال تهران و گلستان خواهد بود.

به گفته وظیفه، روز پنجشنبه بارشها در استانهای گیلان، مازندران، اردبیل، گلستان، خراسان شمالی، شمال خراسان رضوی، البرز،  تهران، آذربایجان شرقی، زنجان و قزوین به‌وقوع می‌پیوندد؛ شدت بارش در این روز نیز در استانهای اردبیل، گیلان، مازندران، گلستان، خراسان شمالی و دامنه‌های البرز در استانهای تهران و سمنان خواهد بود.

وی تصریح کرد: فعالیت این سامانه بارشی از عصر فردا پنجشنبه کاهش می‌یابد و جوی نسبتاً آرام از روز جمعه کشور را در برمی‌گیرد.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی کشور افزود: همچنین به‌دلیل کاهش قابل ملاحظه دمای هوا در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه بارش در مناطق مرتفع و کوهستانی استانهای آذربایجانها، اردبیل، زنجان، گیلان، مازندران، گلستان، تهران و سمنان به صورت برف و باران پیش‌بینی می‌شود که همراه با مه گرفتگی می‌تواند منجر به اختلال در تردد جاده‌ای در این مناطق شود.

وظیفه درباره وضعیت سواحل در آخر هفته اظهار کرد:  امروز و فردا خلیج فارس و دریای خزر و فردا دریای خزر مواج و طوفانی پیش‌بینی می‌شود.

وی تصریح کرد: روز جمعه با پایان یافتن فعالیت سامانه بارشی در کشور افزایش قابل ملاحظه دما در نیمه شمالی کشور پیش‌بینی می‌شود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی کشور گفت: با توجه به افزایش سرعت وزش باد، طی روزهای چهارشنبه و پنجشنبه در مناطقی از غرب و جنوب غرب کشور احتمال وقوع گرد و خاک دور از انتظار نیست.

وظیفه، اهواز با 39 درجه بالای صفر را گرمترین و شهرکرد با یک درجه بالای صفر را خنک‌ترین نقاط کشور دانست و گفت: دمای هوای تهران امروز در گرمترین لحظات به 20 درجه بالای صفر رسید که فردا با پنج درجه کاهش به 15 درجه بالای صفر می‌رسد.