نگاهی به حواشی مهر قصر
مسکن مهر قصرفیروزه محمودآباد را باید تنها پروژه در نوع خود به شمار آورد که هیچ شباهتی به مسکن مهر و مسایل و مشکلات دامنگیر آن ندارد؛ آپارتمان‌هایی که از نظر قیمت به آپارتمان‌های بهترین نقطه شهر ساری مرکز استان مازندران تنه می‌زند و از لحاظ امکانات هم چیزی کم و کسر ندارد، مگر این‌که مالکانش صبحشان را با نگاه به دریا و ساحل شروع می‌کنند.
«زبان بازار ملک» از رونق می گوید یا رکود؟
در حالی که طی یک سال اخیر فقط آمارها موید افزایش تحرک در بازار مسکن و شروع خروج تدریجی بازار از رکود بوده است، در ماه‌های اخیر طرفین بازار آمارها را باور کرده‌اند و اکنون واسطه‌های ملکی به‌عنوان زبان بازار و کسانی که فروشندگان و خریداران بیشترین اثرپذیری را از سخنان و قضاوت آنها دارند، به این اجماع رسیده‌اند که دیگر رکود بر بازار مسکن حاکم نیست.
بلندمرتبه‌سازی برای کم‌درآمدها
از دیدگاه اقتصاددانان، بنیان فعالیت‌های اقتصادی در ایران براساس رونق بخش مسکن پایه‌ریزی شده است. ازآنجا‌که مشاغل متعددی به‌صورت مستقیم و غیرمستقیم در ایران به بخش مسکن وابسته است، راه‌اندازی موتور محرک این بخش، ایجاد اشتغال در ایران را نیز رونق می‌بخشد.
حل معمای مسکن با ۸حرکت
حسین عبده تبریزی با بیان اینکه شرایط بازار ملک نسبت به دست‌کم یک دهه گذشته تغییر اساسی کرده است، برای حل «معمای فروش» از طریق ضلع چهارم بازار نسخه ارائه کرد.
مسکن مهر کپی ناقص چه طرحی بود؟
مسکن مهر که وزیر راه و شهرسازی دولت تدبیر و امید آن را از عوامل جهش ۷۶۰ درصدی قیمت زمین می داند، نوعی برداشت گزینشی از طرح جامع مسکن در زمینه واگذاری حق بهره‌برداری از زمین بود.
بازار کساد خانه‌های کلنگی در دو منطقه لوکس پایتخت
با وجود انبوه فایل‌های کلنگی در دو منطقه لوکس شمال تهران، تعداد معاملات این گروه از املاک در مناطق یک و سه بسیار محدود است و آن‌گونه که مشاوران املاک می‌گویند، در دو ماه اخیر سرمای بیش از پیش بر بازار کلنگی‌های این مناطق حاکم شده است.
تمایل خانه اولی‌ها برای خرید خانه‌های میانسال
سهم آپارتمان‌های قیمت متوسط در دامنه بودجه خانه اولی‌ها از کل معاملات ماهانه مسکن در تهران طی تابستان گذشته حدود هشت درصد بوده که آپارتمان‌های بیش از پنج سال ساخت سهم بیشتری از این معاملات دارند.
از گران قیمت‌ترین تا زیباترین‌های زعفرانیه
احتمالا نام زعفرانیه به گوشتان خورده است. این نام همواره با تصاویری از کوه و آب و هوایی دلنشین در ذهن ما متصور می شود. محله ای که جز مرتفع ترین بخش های تهران به حساب می آید و از خوش آب و هوا ترین بخش های تهران است. این محله به دلایل متعدد جز محله های اعیان نشین تهران به حساب می آید و خانه هایی با قیمت هایی میلیاردی در خود جای داده است.