رئیس مرکز ملی تحقیقات و مطالعات باروری ابرها از آغاز عملیات باروری ابرها تا دو هفته دیگر خبر داد و گفت: بر اساس قرارداد امضا شده با نیروی هوافضای سپاه، یک فروند هواپیما با تجهیزات کامل آماده آغاز عملیات باروری ابرهاست.
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی بخشنامه مأموریت مطالعاتی در دانشگاه ها، مراکز علمی، جامعه و صنعت را ابلاغ کرد.
معاون نهاد رهبری در دانشگاه‌ها گفت: دانشگاه آزاد از ظرفیت و استعداد لازم برای پیشتازی علمی، پژوهشی و فرهنگی در کشور برخودار است و می‌تواند پیشتاز توسعه علمی در کشور باشد.
یک دانشجوی دوره کارشناسی دانشگاه "نیو ساوت ولز"(UNSW) استرالیا یک خودرو طراحی کرده‌ که تمام سطح آن با سلول خورشیدی پوشانده شده و مصرف آن برابر با یک دستگاه نان تست است.
یک شرکت با استفاده از روش پتنت شده انحصاری خود، موفق به تولید ارزان‌قیمت و انبوه گرافن با روش CVD شد که قرار است از این گرافنها برای بخش دفاعی امریکا، حسگر تولید شود.
دبیر ستاد توسعه صنایع دانش‌بنیان هوایی و هوانوردی معاونت علمی گفت: توانمندسازی بنگاه‌ها و شرکت‌های دانش‌بنیان فعال در حوزه هوایی برای کسب استانداردهای لازم، از اهداف ما در این ستاد است.
محققان دانشگاهی نوعی بلوک خورشیدی ساخته اند که آفتاب را به انرژی قابل مصرف برای ساختمان تبدیل می کند.
تیم علمی دانشگاه آر.ام.‌آی.‌تی استرالیا به رهبری دانشمند ایرانی، شیوه‌ای را برای خلاص‌شدن ایمن از دست ته‌سیگارها و استفاده از آن‌ها در تولید آسفالت ارائه داده است.
محققان روسی موفق شدند آسفالتی با قابلیت خودترمیم شوندگی بسازند.
یک شرکت فناوری به تازگی ترموستات خانگی ساخته که با استفاده از دستیار صوتی کنترل می شود. این ترموستات مصرف انرژی و کیفیت هوای داخل و خارج خانه را کنترل می کند.
صفحه  از ۵