کد خبر: ۴۱۳۸۳
تاریخ انتشار: ۱۰:۱۵ - ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۷ 19 May 2018

دانشگاه آزاد می‌تواند پیشتاز توسعه علمی در کشور باشد

معاون نهاد رهبری در دانشگاه‌ها گفت: دانشگاه آزاد از ظرفیت و استعداد لازم برای پیشتازی علمی، پژوهشی و فرهنگی در کشور برخودار است و می‌تواند پیشتاز توسعه علمی در کشور باشد.
حجت‌الاسلام والمسلمین علی تقوی معاون منابع انسانی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های سراسر کشور در مراسم معارفه رئیس دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد استان خوزستان اظهار داشت: دانشگاه آزاد از ظرفیت و استعداد لازم برای پیشتازی علمی، پژوهشی و فرهنگی در کشور برخودار است
 
وی با اشاره به اینکه بزرگ‌ترین و معتبرترین دانشگاه‌های جهان غیرانتفاعی و غیر وابسته به دولت هستند افزود: دانشگاه آزاد با ظرفیت‌های موجود خود می تواند به بالاترین سطح کیفی و علمی دست یابد.  
 
تقوی برگزاری، تقویت و گسترش کرسی‌های آزاداندیشی را یکی از مطالبات جدی مقام معظم رهبری خواند و گفت: دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در این راستا گام‌های خوبی را برداشته‌اند ولی این کرسی‌ها نیازمند توجه و تقویت بیشتر هستند.
 
حجت‌الاسلام والمسلمین سید محسن شفیعی رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در استان خوزستان نیز در این نشست با بیان اینکه تزکیه و تعلیم به عنوان دو ویژگی خاص برای دانشگاه‌ها به شمار می‌آید گفت: حضور دفاتر نهاد رهبری در میان فرهیختگان دانشگاهی برای کمک و همیاری در تحقق این دو ویژگی لازم است.
 
وی افزود: هنگامی به موفقیت دست خواهیم یافت که اگر دفاتر نهاد رهبری در دانشگاه ها وجود نداشتند، خلاء و کمبود آنها احساس شود.  
 
وی در پایان از زحمات و خدمات 18 ساله حجت‌الاسلام والمسلمین جوانمردزاده در مدت ریاست دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد استان خوزستان تقدیر کرد.
 
حجت‌الاسلام والمسلمین فرج الله براتی دبیر هیئت امنا و سرپرست دانشگاه آزاد استان خوزستان نیز در این مراسم ضمن خیرمقدم به حاضران ضمن ارائه گزارشی از وضعیت آموزشی، علمی و فرهنگی دانشگاه آزاد خوزستان گفت: دانشگاه آزاد پتانسیل و توانایی بالایی را برای توسعه و تعمیق فرهنگ انقلابی و اسلامی را دارد و در این راستا آمادگی خود را برای همکاری با دفاتر نهاد رهبری اعلام کرده است.  
 
براتی دانشگاه را مرکز رشد معرفت، اخلاق و فضیلت ها خواند و تصریح کرد: علم بدون ایمان نه تنها انسان را به سعادت و مقصود نمی‌رساند بلکه موجب رکود می‌شود.  
 
وی با تاکید به اینکه اصل علم معرفت شناسی و معنویت است افزود: کسی که خود را به خوبی بشناسد، در جهت راهی که باری تعالی تعیین کرده است حرکت خواهد کرد.  
 
حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالباری جوانمردزاده رئیس سابق دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد خوزستان نیز با اشاره به اینکه نهاد رهبری استان خوزستان توانسته است در چند سال اخیر رتبه اول برگزاری کارگاه های معرفت‌افزایی در کشور را کسب کند گفت: نهاد رهبری دانشگاه آزاد خوزستان تنها نهادی است که توانست 5 کارگاه معرفت‌افزایی را در عتبات عالیات با حضور اساتید دانشگاهی برگزار کند.  
 
وی همچنین افزایش تشکل‌های دانشجویی از یک تشکل در سال 1379 به 13 تشکل در سال جاری، راه اندازی 15 هیئت مذهبی، شرکت بیش از 4 هزار استاد دانشگاهی در کارگاه‌های معرفت‌افزای، اجرای طرح ضیافت اندیشه و غیره را از جمله برنامه‌های مهم این نهاد در سال‌های اخیر خواند.  
 
حجت‌الاسلام والمسلمین علی عطایی‌نسب رئیس دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد خوزستان نیز در این مراسم هدایت، حمایت و نظارت را از شعارهای دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها خواند و آمادگی خود را جهت هر گونه همکاری با مسئولان دانشگاهی، اساتید و دانشجویان به منظور تحقق آموزه‌های اسلامی اعلام کرد.
 
وی تاکید کرد: نظارت دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری به منظور آسیب‌شناسی و رفع تهدیدات دانشگاه‌ها به کمک دانشگاهیان به‌ویژه استادان است.
 
در پایان این نشست با اهدای لوح سپاس و یک جلد قرآن کریم از زحمات و خدمات بیش از 18 ساله حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالباری جوانمردزاده به عنوان رئیس سابق دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد خوزستان تقدیر و حجت‌الاسلام والمسلمین علی عطایی‌نسب به عنوان رئیس جدید این دفتر معرفی شد.
 
پیش از این نشست معاون منابع انسانی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد به همراه روسای واحدهای دانشگاهی استان خوزستان با حضور بر مزار دو شهید گمنام در دانشگاه آزاد و اهدای تاج گل یاد و خاطره این شهیدان را گرامی داشتند.
برچسب ها: دانشگاه آزاد