کد خبر: ۵۴۵۳۱
تاریخ انتشار: ۱۹:۰۱ - ۰۹ خرداد ۱۴۰۰ 30 May 2021

تشریح وضعیت پروژه‌های بازآفرینی بوشهر

مدیرکل راه و شهرسازی استان بوشهر گفت:‌ پیشرفت فیزیکی پروژه‌های بازآفرینی در دست اجرا براساس برنامه مناسب ارزیابی می‌شود به طوری که اکثرا آنها بالای ۶۰ تا ۹۰ درصد پیشرفت دارند و تلاش می‌شود در سال جاری به بهره‌برداری برسند.
 به گزارش سازه نیوز به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، مدیرکل راه و شهرسازی استان بوشهر به بیان توضیحاتی در خصوص پروژه‌ها و فعالیت‌های این استان در حوزه بازآفرینی شهری پرداخت و گفت: در سال جاری از سه محل ردیف‌های ۰۰۱ ،۰۰۳ و ۰۱۳ برای ساماندهی محدوده‌های هدف، اعتباری بالغ بر حدود چهل میلیارد ریال در نظر گرفته شده است.

وی با اشاره به این که در استان بوشهر بر اساس برنامه اجرایی و پیگیری‌های انجام شده در جهت بازآفرینی محلات هدف گام بر می‌داریم، تصریح کرد: امسال مجموع پروژه‌های جاری و جدید این اداره‌کل در حوزه بازآفرینی شهری ۱۳ پروژه است که پنج پروژه آن جدید است، پروژه‌هایی مانند احداث کتابخانه در شهر دیر، احداث شبکه آب بوشهر، ساماندهی میدان حسینیه میرزا خورموج و دو فعالیت آموزشی را می‌توان از جمله این پروژه‌ها دانست.

رستمی در ادامه مهم‌ترین فعالیت‌های در حال اجرا را این گونه برشمرد و گفت: از جمله مهم‌ترین فعالیت‌ها می‌توان به احداث مدرسه ۱۲ کلاسه محله رایانی و مرکز جامعه سلامت تنگگ، اصلاح شبکه آب بوشهر و ساماندهی دره فصلی در برازجان اشاره کرد. پروژه‌های فوق نیاز به خدمات روبنایی و زیربنایی محلات کم برخوردار را تامین و سرانه خدمات شهری این محلات را به میانگین سایر محلات نزدیک می‌کند و در نهایت باعث افزایش کیفیت زندگی در مناطق یاد شده خواهیم بود.

به گفته مدیرکل راه و شهرسازی استان بوشهر پروژه‌های در دست اجرا از پیشرفت فیزیکی خوبی برخوردارند، او در این باره توضیح داد: پیشرفت فیزیکی پروژه‌های در دست اجرا بر اساس برنامه مناسب ارزیابی می‌شود به طوری که اکثرا آنها بالای ۶۰ تا ۹۰ درصد پیشرفت دارند و تلاش می‌شود در سال جاری به بهره‌برداری برسند.

وی ادامه داد: استان بوشهر دارای هزار و ۶۸۵ هکتار بافت ناکارآمد در ۱۲ شهر از مجموع ۳۸ شهر موجود است. از این میزان ۷۸۷ هکتار سکونتگاه‌های غیررسمی در دو شهر بوشهر و برازجان است که جمعیتی معادل ۶۶ هزار نفر دارد. علاوه بر این ۸۶۰ هکتار بافت فرسوده میانی نیز جمعیتی معادل ۱۱۵ هزار نفر را در بر می‌گیرد. همچنین این استان دارای ۳۸ هکتار بافت ارزشمند تاریخی - فرهنگی ثبت آثار ملی است و جمعیتی حدود پنج هزار نفر در این بافت زندگی می‌کنند.

وی مهم‌ترین فعالیت‌های انجام شده در سکونتگاه‌های غیررسمی استان بوشهر را این گونه برشمرد و گفت: اصلاح شبکه آب جهت ارتقا و نوسازی شبکه در راستای جلوگیری از پرتی آب و بالابردن سطح آب‌دهی در طول شبانه روز، تامین خدمات محله‌ای و شهری از جمله خدمات آموزشی و بهداشتی، انجام فعالیت‌های توانمندسازی از قبیل تهیه سند مشارکتی توسعه محله و برگزاری کارگاه‌های آموزشی و توانمندسازی با همکاری سمن‌ها و اداره کل فنی و حرفه‌ای از جمله مهم‌ترین فعالیت‌های انجام شده جهت افزایش کیفیت زندگی در سکونتگاه‌های غیررسمی به شمار می‌رود.